• Essi73

minnas xiii

"Förtvinade lårmuskler"?? Inte fan bajsar de med låren heller.. eller DET var det dummaste jag hört på länge...!!

Får inte skriva mer nu för Luna, återkommer.
  • Essi73

Åh MAJA!! Kan inte du snälla ta lite kort på diverse detaljer du har målat fint där hemma? (Se där, vips så fick du ngt att göra )

Naffe, dessvärre ligger bilderna i den gamla datorn (som är inaktiverad för mig men aktiverad för Boll) och den orkar jag inte sparka igång.
    Du får äran att se huset live när ni kommer ner på en fika, eller typ week.end eller så!
  • Essi73

Rooossy!! vad roligt att se dig! Sitter i telefonkö så jag skriver lite snabbt bara ang. kräkbarn.

Luna räcker upp handen, hon är som han i Southpark, han som kräks så fort han är glad, arg etc *asg* Det sägs att magmunnen börjar stängas vid 6 månader och/eller när de börjar få mer fast föda. Luna får mer fastföda och kräksen har avtagit men hon är still going Southparkstyle
  • Essi73

Maja.. du, stor stor kram! Eller som GoseMio skulle ha uttryckt det "Majakjam". Åh vad frustrerande bejb, så in i h-e frustrerande Du har verkligen ork du som har orkat med allt hittills, Skalman ser nog inte riiiktigt vad han har att hämta i dig. Är det nu vi skall återuppta de där enkelflighten till Afganistan/Irak?

Du har all min empati och sympati i det här.. jag kan alltid posta ett utav Mios b-korvar till honom, ngn speciell adress jag skall skicka det till?
    *KRAM*!!!
  • Essi73
    Pess skrev 2009-08-31 22:03:32 följande:
    Rossy, pessar finns ju oxå. Men det känns inte som om någon ancänder sig av idag knappt. P-spruta och p-stav är ju hormoner, men lågdos. Hade jag blivit tvingad till ett hormonpreparat hade jag valt p-stav för enkelhets skull.
    P-stav ÄR skitenkelt, den sista jag hade tjabblade till sexlusten en aningens dock {#lang_emotions_undecided} (Här blir det nog klipp-klipp, på J alltså, så småningom).

Betty, du! Jag lånar gärna ut elkablar och generatorn till dig med. En annan "lösning" är att köra som Naffe annars, sover ingen så... sover ingen! Som sagt, hojta bara om du vill ha kablarna !
  • Essi73
    Özlem skrev 2009-09-01 11:59:04 följande:
    Maja:Det är till o från. Förstår inte att han inte finns längre. Både Melvin o Elias har vissa delar som påminner om pappa.Tex Elias långa tår Melvins fd krulliga hår osv. Pappa e borta men han finns bevarad i barnen.
    fina du! Jag kan faktiskt, nu när DU säger det, se vissa av min mammas drag i Luna. Dels är det något i hennes ögon och blick, sen har vi temperamentet, i raaaakt nedstigande led från min mamma via mig. (Sen tror jag dessutom att din pappa även finns _runt om_ er också, men det är mer min DiLeva-sida som talar..)

Minna; uj ugh den tanken har slagit mig med, när svärmor inte längre finns. Shit, det är något jag inte vill att Boll någonsin skall få uppleva. Jag börjar nästan gråta bara jag tänker på det

Förväntan, packa?! *S* nej nej nej, det gör flyttfirman åt oss (och har vett att ta betalt också men det är det värt). Så just nu lutar jag mig enbart tillbaka! Har däremot sett ut ett soffbord som i min fantasi kommer att passa super där nere.
  • Essi73
    Minna72 skrev 2009-09-01 15:52:32 följande:
    Är det fler än vi som ibland är lata och låter barnet titta ensam på DVD-film eller i Ökis fall klipp på maskiner i arbete på youtube på datorn? Vi gör detta rätt ofta faktiskt när både vi och Öki behöver lite andrum. Tydligen hade M berättat detta på dagiset och de hade påpekat att det inte var bra. Visst förstår jag att det bästa är om man målar med vattenfärger, bygger torn och läser böcker mest jämt, men om man bara inte har orken?
    Nope, men tvättmaskinsklippen går varma här!
    Har man inte orken är man en dålig förälder och måste genast anmäla sig själv till BRIS, Unicef och gärna Soc. också.
  • Essi73

Halkar in lite på "trots"-ämnet, tänker på det Maja beskriver och jo'ra, vi har entrat! Helt fascinerande att se vår lunga BollFerdinand "bli stungen av en geting" (precis som i teknaden) då och då och bete sig därefter
    Med mig testar Boll 1-2 grejer per dag, jag har utrönt att det är hans sätt att testa standarden för dagen. Så 2, på sin häjd 3 rejäla fighter har han och jag, á la Tjur möter Tjur.
    Men precis som Maja beskriver det, att ta fram "Hanteras Varsamt" skylten är nog det jag mest gör hela dagarna, det är mitt enklaste alternativ eftersom Luna ju drar sina arior och det gäller för mig att hantera Boll varsamt för att undvika så många konflikter som möjligt.

Men J testar han liiite fler gånger men det är deras fighter, där lägger jag mig endast i i nödfall.

• Essi73
    Serendipity skrev 2009-09-01 21:55:22 följande:
    Minna, du får väl köpa Dora Utforskaren-DVD, de är så pedagogiska att jag SPYYYR Och så lär han sig engelska på kuppen, eftersom de upprepar allt på engelska hela tiden. ("Titta, där är min katt. Cat. Ja, titta på katten. The Cat!)... Teodor tycker det är skitkul av någon anledning. sv.wikipedia.org/wiki/Dora_utforskaren
    Säg efter oss "Throoow UP" yeeeih!
    Kom igen let's go, allihopa vi gå... *s*
  • Essi73
    Serendipity skrev 2009-09-01 22:05:24 följande:
    Jag hör att även du sett DORA du-du-du-du-du-DORA. WE DID IT! WE DID IT!
    Seren, kära Seren. Inte mindre än 4st Dora DVD's finns (väl gömda) i vårt hem. Du skall höra hur det låter när Boll vill ha en sång om att han klarade av att duscha, dricka välling, vattna blomman, hämta sin bobbycar, borstat tänderna, hämtat trasor, plockat blommor, blablabla bla bla blablabla... ...yeeih vi gjorde det, vi gjoooorde deeet!
Svar på tråden minnas xiii