Ett megasnabbt inhopp!
Fisk! Lägg ner de där vällingarna och grejer! Ja, jag säger så. Du ska få tips här ser'ru, ty Ettro-syrran inte heller tar välling. Det är tvärtstopp.
Koka gröt istället vännen.
Recept:
1dl havregryn - kör grynen torra med stavmixer så att det blir pulver
1.7dl vatten
0.5 banan
0.5 päron
Koka. Stavmixa igen så att det blir slätt. Servera med fruktpuré på.
Jag blandar även i fruktpuré direkt i kastrullen.
Luna käkar det till frukost varje dag.
Till kvällen får hon middag ca 17.30 och sen får hon en banan eller 1.5 istället för vällingen. Ibland äter hon bara en halv banan, den bananen är för att liksom toppa magen.
Luna fick ett tag gröten men nja, jag tror att hon vill ha variation men lätt att Olivia kan käka den gröten istället.
Vill du ge mjölk så ge havremjölk

Och som en parentes så no way in djupaste helvetet att jag ger henne mjölk än på 6 månader eller så. Det är inte värt det. Sen är Lunas favoriter kalops samt rotfrukter&kalvkött. På sin höjd att hon köper grönsaker&kyckling. Så det äter hon typ varje dag alla dagar i veckan. Att det "måste" vara variation är BULL, det är VI, vi vuxna som får för oss det. Och att man inte kan ge kalops till lunch för kalops "äter man inte till lunch så det så". BULL igen. Så ge damen det hon gillar mest. (Hade det varit för Luna hade hon ätit banan. Punkt. Bara banan tack.). Kram vännen!!
Sen flyttrapport.
Huset är så FIIINT!!! Men det är LANDET alltså *s* Har aldrig bott vid en oasfalterad väg. Ån är 100m från huset och vi har åkrar till grannar men även hus. Så SÅ off ligger inte huset men det känns. Barnen kommer att trivas super och jag är så glad

Som jag skrev till Joffe i fm:s, det blir gummistövlar big time för mig

Ett krux bara, trappan till övervåningen är så brant och tight att vår 160cm madrass inte kom upp alltså blir det till att köpa 2st 80cm's imorgon. Och packa upp i helgen när J är hemma igen. Så det kommer att ta sina veckor att få allt klart. Men det kommer att bli så fint så!
Och JAM! Du undrade vilket som var smidigast, flytta innan eller efter barn nr2. Vännen, flytta för jösse namn INNAN 2an!
Jag märker nu att det är kört att få ngt klart på ett par tre veckor med 2 barn nu. J åker dessutom lande och rike runt med jobb. Så flytta innan är mitt tips!