Inlägg från: Melike |Visa alla inlägg
  • Melike

Ramadhan

off åt lite väl mkt nu känns det som, glömde nog bort det hela med att man ska sluta när man blir mätt! min mage blev mätt men mina ögon ville ha mer :) Men i övrigt gick det relativt bra idag me fastan! vet att många av er börjar ikväll! må gud ge er styrka :) Det kommer gå bra!

p.s ät inte så mkt sen på kvällen... små ät istället! Det är inte så nyttigt märkte jag!

• Melike

En fråga bara, får man borsta tänderna när man fastar? me tandkräm?? förstör inte smaken fastan då???

• Melike

det beror på vart ni ska i turkiet.. Jag kommer själv från turkiet och kan kolla upp det me en gång.

• Melike

Ok har varit i side! tror inte ni kommer ha några problem eftersom side är en ganska liten stad väldig liten stad! men vill ni slippa så ät hest vid 17-18 tiden. Eller ät på hotellet, då lär ni inte ha några problem :)

• Melike

du måste sluta blöda helt. Sen måste du göra reningsbadet och sedan kan du börja fasta igen inshallah :)

• Melike

Oj! va hände här medan jag va borta :S???

• Melike

Mowgliiiiii det är ingen här i tråden som har nämt sig till den mest kunniga muslimen....!
    Men som jag ser det så har du faktiskt fått svar på din fråga om o om igen, du vill bara inte se det, ingen kan svara Ja eller Nej på något om man inte är riktigt säker på svaret, så då hänvisar man oftast till en skrift eller någon annan.... detta gäller ju inte bara frågor om islam utan vad som helst.... Men om det är så att du hittar en skrift där du får svar på din fråga kan du ju länka hit så vi alla kan bli upplysta för vi vet nog verkligen inte om man får stena nån under ramadan! Jag personligen tror inte det men det är inte något jag kan bevisa! Jag personligen skulle inte kunna stena någon till döds homosexuell eller inte...

• Melike

Jo frågan va vad alla profeter hade gemensamt i deras dua?? eller?

• Melike

jag kan testa svara, jag har för mig att alla profeter bad människor att sluta tillbe statyer och annat dyl och att det bara finns 1 gud och ingen gud förutom Gud nåt sådant eller har jag fel?

• Melike

jag kan ju först svara din fråga, Jag har för mig att profetens farbror hette , Hamza Ibn Muttalib

Svar på tråden Ramadhan