Flubbermum skrev 2009-09-10 00:39:34 följande:
såg en tråd precis.Nån som har råd till denna kvinnan?
www.familjeliv.se/Forum-4-51/m47135598.htm l Det var mycket att läsa!!! Råd finns inte att ge henne, ingen kan sätta sig in i hennes situation. Stackars tjej. Verkar som om det har spårat ur totalt ju. Inga svar på frågorna hon ställer och bara en massa påhopp. Man vet ju faktiskt inte heller hur mycket hon förstorar det om hon skriver när hon är upprörd Bästa rådet som man kan ge, och som de redan har gett är att de talar med någon utomstående. Jag är ganska så säker på att hon vet om att hennes man är deprimerad och att det är därför hon har överseende. Min sambo har varit här sedan 2006 och känner sig fortfarande inte hemma. Nu under ramadan är det extra jobbigt eftersom hans familj ringer och berättar om gemenskapen osv. Han får hemlängtan och låter det gå ut över mig (genom att uppföra sig som ett pms-offer!!). Men jag tycker synd om henne, inte nog med att hon har en rent ut sagt för jävlig relation med vad som verkar vara en hemsk man. Sedan ber hon om hjälp och råd och får bara höra vilken idiot hon är. Kan inte tänka mig att det hjälper henne att ta sig ifrån sin man - snarare driva henne till självmord på både sig och den lilla flickan nej fy, Alhamdulliallah för min lille gubbe som sover på soffan. Trots att man träter så är han nog inte så illa
iafFast det här håller jag inte med om. Självmord tror jag inte det är frågan om här. Snarare en envis konvertit som saknar basal kunskap om sina rättigheter.
Råd kan man inte ge, det står klart.
Men har du läst ts så ser du att något inte står rätt till med karln.