Inlägg från: The straight way |Visa alla inlägg
  • The straight way

Ramadhan

Amiras mamma

Ser igen att du inte lade fram något som motbevisar ayatollornas fatwor som legaliserar prostitution, hasch, rökning, heroin och sexuella övergrepp mot bebisar. Med det avslutar jag diskussionen med dig. Det finns liksom inget mer att bidra med.

Länken funkar för den som vill se, klicka dig fram sedan sök efter prostitution. Annars kan man hitta dokumentären på youtube.
    www.persian.asia/search/node/prostitution

Ayatollah Khomaini gjorde inte fel i att legalisera prostitution. Alla dina ayatollor tycker samma sak. Dina shitiska källor anser det en del av religionen. Du själv förkastar mut´a och många fler shia gör samma sak.

• The straight way

Amiras mamma skrev 2009-09-04 13:46:39 följande:

The straight way skrev 2009-09-04 13:40:25 följande: Du skrev att man bör inte..enligt vem?
    Ja man bör inte. Det är många timmar fastande och det kan medföra risker för mamman och barnet. Varför svarar du på att du fastar, har nån frågat dig?
  • The straight way

Sanningens väg skrev 2009-09-04 16:00:36 följande:

The straight way skrev 2009-09-04 13:51:31 följande: Jo precis. Jag känner en mamma som fastar och är väldigt kritisk till det hela. Tanken om att det gör mer ont än gott for upp direkt. Dessutom kan jag bara relatera till mig själv. Fastande under amning skulle inte ge mig någon mjölk över huvudtaget och den mjölk som skulle komma skulle vara totalt näringsfattig och sina för eller senare. Läste dock i en bok som är köpt från moské om att man själv avgör om man kan eller inte. Skulle det inte vara bättre med ett totalt förbud? Lite tankar bara.
    Nej för att det finns kvinnor som klarar av fastan, men jag tror inte det är lätt att fasta så många timmar som vi har det i år. Alltså i islam går "rädda liv" före allt annat och att utsätta kvinnan och fostret med en så lång fastan kan troligen skada dem, det blir haram. Men om Ramdhan infaller på vintern, tex 9-12 timmars fasta tycker jag de flesta gravida kan fixa det med fastan.
  • The straight way
    Jmia skrev 2009-09-04 16:08:25 följande:
    Sen beror det ju lite på hur man mår under graviditeten. Jag hade inte klarat mig utan ananas när jag varit gravid ens en timme. Men som sagt, individuellt. Känns dock lite väl töntigt att basunera ut att man fastar som gravid i ett försök att framställa sig själv som "extra" rätt trogen.. Lite, lite väl töntigt.
    Absolut. Jag tror det här med att vill framställa sig som rätt trogen genom att utsätta sig frö faror är oacceptabelt i islam. Många tror att de gör en god gärning, det handlar om allt annat också utöver graviditeten och amningen. Många sjuka tror att det är bättre att fasta och utsätter sin hälsa för skador, så lär inte islam. De sjuka ochde som inte kan fasta kan helt enkelt avstå från fastan.
  • The straight way

Sanningens väg skrev 2009-09-04 16:13:44 följande:

The straight way skrev 2009-09-04 16:05:45 följande: Mmm, lättast är nog att gå till läkaren och få en rekommendation som sagt.
    Jajamen, det rekommenderas också av de lärda. Så sjuka, gravida och de som ammar kan vända sig till sina läkare för råd och om läkaren säger att fastan kan skada dem blir det haram för dem att fortsätta fasta.
  • The straight way

Sanningens väg skrev 2009-09-04 16:16:02 följande:

Jag har ytterligare en fråga, men som inte handlar om Ramadan. Var kan jag fråga den?
    Kanske här? Bra idé va?

Hela min tråd blev förstörd av ayatollor och deras sjuka fatwor.
  • The straight way

Amiras mamma

Som vanligt bortförklarar du allting även Khomeinis fatwa om att vuxna män får pilla i flickebebisars könsorgan utan penetrering. Nu syftar du på att han talade om en koranvers. Jag citerade hans fatwa och lagt fram referensen men du väljer att bortförklara allting med din taqqiya. Fatwan finns i boken Tahrir Al-Wasila
    en.wikipedia.org/wiki/Tahrir-ol-vasyleh

"A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However, he should not penetrate. If he penetrates and the child is harmed then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however would not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girl's sister."

Jag vet inte hur länge du orkar med att uttala lögner och bortförklarar det hemska din shitiska sekt lär.

• The straight way
    Jmia skrev 2009-09-05 12:52:27 följande:
    Inte det? Hur var det nu, rätt trogen muslim? Knappast.
    Ja vad ska man säga? En självutnämnd rättrogen muslim som kallar profetens fruar för kuffar förstår nog bättre än oss alla.
  • The straight way

Sanningens väg skrev 2009-09-05 13:06:06 följande:

Amiras mamma skrev 2009-09-05 10:56:56 följande: Fast slopa fastan gör man väl ändå inte? Utan man tar väl igen den sedan? Jag tycker att du säger emot dig själv i dessa två meningar; Först skriver du: "men Allah har inte gett gravid en anledning att slopa fastan för ingenting..man måste ha en anledning eller känna sog orolig för att får skippa fastan." Sedan skriver du: "Men Allah vet att jag fastar för han har beodrat det och skulle något hända mig eller barnet pga så är det Guds vilja".
    En del skolor i islam anser inte det är obligatoriskt att gravida tar igen fastan eftersom anledningen för att de avbröt fastan inte var pga sjukdom som det står i koranen.

Helt rätt det att Amiras mamma sade sig själv i inlägget. Så visst bör gravida inte fasta när det är jäkligt många timmars fastande som vi har det i år.
  • The straight way
    tigergirl81 skrev 2009-09-07 13:23:04 följande:
    Hur tusan kan man vara så dum att man fasta när man är gravid????!!! Barnet behöver näring,vilket den får när mamman äter. Trodde jag alla visste
    Det finns gravida här som fastar. Kunde du inte ställa frågan med lite respekt? Ja åtminstone för de gravida.
Svar på tråden Ramadhan