Snälla, hjälp mej räkna!
Jag vet att detta inte hör hit egentligen, men jag är riktigt dålig på matte, kan någon snälla hjälpa mej! om en rastgård ska vara 40 m2, hur stor blir den omkretsen då??! Snälla hjälp, jag är totalt nollställd!
Jag vet att detta inte hör hit egentligen, men jag är riktigt dålig på matte, kan någon snälla hjälpa mej! om en rastgård ska vara 40 m2, hur stor blir den omkretsen då??! Snälla hjälp, jag är totalt nollställd!
Det är till en rastgård, så den ska vara avlång. Jag ska köpa nät i morgon, ska mäta ut var den ska vara idag, och jag vet inte hur mycket när jag behöver, en 25meters rulle kostar 2195kr så man vill ju inte råka köpa 2 och inte behöva den ena..!!!
problemet är ju att jag vet ungefär hur jag vill bygga den, ska mäta idag, det jag blir orolig för är att den blir för lite i m2! Hur räknar man ut det då? Kommer inte ihåg nåt alls!
Men om jag åker till huset i eftermiddag och mäter ut ett mått som ser lämpligt ut, vi säger 12meter lång och 3 meter bred. (bara som exempel) hur räknar jag ut m2 på den då?
det beror ju på hur stor hunden är och hur många som ska gå i samma bur.