• Venna

Normal portion? INTE enligt mej..

Friterad skrev 2009-08-21 18:10:42 följande:
    Min treåring äter minst så mycket som "förskoleportionen" visar! Men han äter "bara" fyra mål mat per dag - Frukost, lunch, mellis, middag.
    Låter som vår treåring. Hon har alltid ätit som en häst, det verkar inte finnas något stopp. Hon är "normalaktiv", men inte extremt aktiv, så jag antar att hon helt enkelt har en bra förbränning, för hon är mer åt det smala hållet.

Hon äter också oftast fyra rejäla mål per dag. Inget kvällsfika efter middagen alltså. Vi äter middag kring kl 18, och sen sover hon en stund efter det.
  • Venna

Coming Soon skrev 2009-08-22 20:03:25 följande:

Men finns det verkligen föräldrar som nekar sina barn mer mat om de vill ha?? Känns märkligt.. -Nej Pelle, nu har du ätit 4 fiskpinnar, nu får du inte fler! Inte gör man väl så?
    Jag brukar faktiskt neka vår dotter mat ibalnd, mest vid enstaka tillfällen.

Som härom morgonen hade hon ätit 3 ägg, två skålar med yoghurt och blåbär, två smörgåsar och ett glas mjölk och hon ville ha mer smörgås. Hade jag låtit henne äta mer hade hon fått ont i magen.
    Men för det allra allra mesta får hon faktiskt äta så mycket hon vill, och det är inga små mängder hon kan äta. Det är helt fascinerande att se. Men ibland känner jag att det är min uppgift som förälder att se till att hon inte blir dålig!
Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..