• Coming Soon

Normal portion? INTE enligt mej..

Om ni kikar in här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5672179.ab?service=galleryFlash 

Hoppas nu länken fungerar!

Enligt mej är detta STORA portioner.. Äter era barn i respektive ålder dessa mängder? Mina äter kanske en tredjedel av det och växer och mår toppen! Behöver man oroa sej om barnen inte äter såna mängder?

Cocker är livet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-21 13:19
    Vill bara påpeka att jag inte tycker det är FEL om barn äter sådär mycket, jag tycker bara att det är väldigt stora portioner jämfört med vad Mina barn äter.
  • Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..
  • Butterscotch

Vår dotter är 2,5 år och ja, hon skulle nog kunna äta sådär mycket, särskilt om det är mat hon tyckte om. Men hon äter nog mer än normalt också, uttrycket "äter som en häst" brukar nämnas av förskolepersonalen.

• livetärgött

Ja inte äter då min snart tvååring sådär mycket! Jag själv verkar ju äta som en 6-9 åring då, tycker det verkar vara alldeles för mycket.
    Visst ungar ska växa oxå det gör ju inte jag längre, mer än på bredden då;)

• LyNxQ

Min 4-åring äter nog ungefär sådana portioner

• Kyanita

Min store (15 år) äter knappt någonting (hade nog inte ens ätit upp den minsta portionen), mellankillen äter ganska mycket 12 år och lilleman (16,5 mån) hade slukat portionen för mellanstadiet! Jag antar att det är olika för olika barn och att dessa portioner bygger på ett snitt på vad barn äter.

• MammasälskadeMinna

skit va mycket! Så mycket äter ju inte ens jag eller min sambo!

• AlvaLovisa

Om jag satte i mig portionen för 6-9 år så skulle jag vara proppmätt sen...

• MammasälskadeMinna

jo kanske den första men dom andra var ju jättemycket..

• amomentlikethis

Min son på 2½ äter lätt en portion av större storlek om det är något han gillar, såsom grönsaker och schnitzel. han äter en hel schnitzel själv, samt 8 potatiskroketter och 100-200 gram kokta grönsaker. men gillar han inte maten så får jag inte i honom en tugga.

• ebben

stoora portioner!!
    okej ,kanske för tonårskillar.
    men för småbarn?nä.......

Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..