mammamys06 skrev 2009-08-22 21:28:57 följande:
Ja, det beror på...jag har slarvat en del med förberedelserna innan kan jag säga, men sedan har jag ju fastat som man ska och bara druckit soppa och klar dryck enligt anvisningarna. Kräks du upp Phosphoralen ett par timmar efter du tagit den så har den ju gjort sin verkan och tarmen har blivit ren men kräks du upp den direkt efter intaget så har den ju inte hunnit gå igenom tarmen. Det viktigaste är väl att man ska dricka så mycket vatten som möjligt efter man druckit rengöringen och försöka behålla så mycket som möjligt.... Hur smakar laxarbon?! 3 liter är ju hur mycket som helst! Är det inte svårare att få i sig den än Phosphoralen som är två glas?
Snart är denna dag slut också...Vill inte att det ska bli onsdag
Jag ska dricka 3 liter på kvällen och 1 liter dagen efter (samma dag som koloskopiet) Men det kommer inte jag att klara...
Det är lite trögflytande inte riktigt som vatten och smakar riktigt med salt...Blä
Förut när jag skulle dricka och göra undersökningen fick jag ett schema med fasta, den blev aldrig av.
Denna gång sa de att man kan äta tills det är 4 timmar kvar att dricka.
Men som sagt blir det nog mer lyckat om man inte äter....Är jag för sent ute? Jag ska bara dricka soppa imorgon med små bitar i och bara klar soppa mån tis ons....
Men jag har en sådan trög mage att jag inte går på toa mer än 1 gånger i veckan...Ågren
Har du tarmsjukdom?