1977Maria Therese skrev 2009-08-22 21:42:37 följande:
Snart är denna dag slut också...Vill inte att det ska bli onsdagJag ska dricka 3 liter på kvällen och 1 liter dagen efter (samma dag som koloskopiet) Men det kommer inte jag att klara...Det är lite trögflytande inte riktigt som vatten och smakar riktigt med salt...BläFörut när jag skulle dricka och göra undersökningen fick jag ett schema med fasta, den blev aldrig av.Denna gång sa de att man kan äta tills det är 4 timmar kvar att dricka.Men som sagt blir det nog mer lyckat om man inte äter....Är jag för sent ute? Jag ska bara dricka soppa imorgon med små bitar i och bara klar soppa mån tis ons....Men jag har en sådan trög mage att jag inte går på toa mer än 1 gånger i veckan...ÅgrenHar du tarmsjukdom?
Nej, det är inte för sent, om du börjar äta vitt bröd, inga fibrer och äta väldigt lätt mat, typ buljongsoppa och sånt from imorgon så ska det gå bra
Usch, nej, då tar jag hellre Phoshoral, tycker du laxarbon funkar bättre än Phoshoral?
Jag har godartade tumörer i tjocktarmen, opererade bort en bit av tarmen för några år sedan då de hittade 8 tumörer med cellförändringar men det var ingen cancer. Tyvärr kommer de tillbaka så jag får göra koloskopier resten av livet 1-2 ggr per år för att bränna bort dem.