Mysen skrev 2009-11-11 20:08:25 följande:
Va häftigt att du inte känner nåt under behandlingen nu! Då är det ju verkligen nåt som har hänt! Spännande!! Jag har hittills varit på två behandlingar. Ska dit imorgon igen. Områdena för sköldkörteln, äggstockarna, nacken och det som har med hormoner och regelbundenheten på mensen gör jätteont! Får verkligen bita ihop för att inte skrika rätt ut....Har din zonterapeut också berättat att man enligt alternativmedicinen har "fyra" äggstockar? Dels de två vanliga och dels nacken och sköldkörteln. Lustigt är att det är just de punkterna som gör som mest ont på mig...Ett tydligt samband enligt zonterapeuten....
Ja, det känns jättebra nu när det inte gör ont alls längre!
Så nu ska vi avvakta lite med behandlingen, ska dit den 23 nov igen, för att om kroppen håller sig i balans själv. Det hoppas jag verkligen!
När du nämner sköldkörteln, så kan jag säga en ganska lustig sak, jag föddes utan sköldskörtel, och har fått äta Levaxin sen jag var 6 dagar gammal. Så jag tror absolut att det har ett samband med mina hormonrubbningar för övrigt i kroppen!
Och det sa min zonterapuet också, men den har "stabiliserat" sig något sen jag började på zonterapin, så det känns bra! Även om jag måste äta medicinen resten av mitt liv för att den inte "arbetar" något själv.
Nej, jag har aldrig hört talas om de andra två äggstockarna, men eftersom jag har det problemet med min sköldskörtel så kan jag mycket väl tänka mig att det kan vara så.
Hoppas det går bra på din behandling idag! Och förhoppningsvis gör det mindre ont snart när hon har bearbetat dessa zoner lite!
Kram på dig