• Piggelin72

Nyligen plussat - symptom?

Hej,

Jag har i veckan plussat, vilket jag e oehört glad över - okej toklycklig...
    Vi har försökt med syskon sedan maj08, mf i dec och flera misslyckade FET o ny IVF i maj som inte blev ngt... men nu, gravid utan hjälp av vare sig klinik eller hormoner :)
    Ett fantastiskt snabbt o stakt pluss kom när jag testa i ons.

Jag är ju bara i v4, och har haft symptom som vag kymighet, trött och lite känning i bröstvårtan inga spänningar.

Hur har era symptom vart så här tidigt och har dom kommit och gått eller vart i hålland?
    Vet att alla graviditeter är olila...

Tack för att ni delar med er :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-22 08:25
    Just det - jag känner som stickningar/dragningar i vänstra sidan oxå

• Svar på tråden Nyligen plussat - symptom?
  • gja

Hejsan!

JÄTTEGRATTIS TILL +!!!!!! Jag kommer ihåg dig från andra trådar som jag också varit med i.

Jag testade också positivt härom veckan efter en frysåterföring. Jag är nu i v 5+1.

För ca en vecka sedan fick jag väldigt kraftig mensvärk som höll i ett par timmar, annars har jag bara haft lite svagt molande.
    Jag är nu jätteorolig för att det var ett missfall. Jag behöver tydligen inte få någon blödning pga femanest och progesteronvagitorier.
    Jag är så orolig så jag kan inte glädjas alls över det positiva testet.

IVF-kliniken säger att det bara är att vänta till min ultraljudstid som är i v 8+0. De kan ändå inte se något hjärta slå innan dess.

Läste att du fick missfall i december. Hur kändes det?

kram och lycka till från en som vill kunna glädjas och inte vara orolig hela tiden

• JLL

Grattis! Jag plussade idag... Har inte känt nåt (men nu när jag bara sitter och känner efter känner jag som svag, svag mensvärk). Fattar inget. Men är så lycklig och hoppas att det kommer gå bra.
    Kram och lycka till!

• Piggelin72

Hej gja - kommer ihåg dig oxå =)
    GRATTIS... underbart.
    Känner igen det där med att inte riktigt kunna glädjas åt plusset, suck! Jag hoppas iaf att det blir lite bättre om ngn vecka då jag ska göra VUL.
    Kommer inte riktigt ihåg hur det kändes när jag fick missfall, jag var hyfsat groggy iom att jag låg i influensan när det skedde. Har för mig att det började med att jag upptäckte en droppe blod i trosan för att sedan på måndag få tok-blödningen.
    Det är nog lugnt med din "mensvärk" som du hade, det händer ju väldigt mkt i början å hormonerna är ju små galan så det e klart att det kan kännas.

Hej LindaLouse,
    GRATTIS till plusset - häftigt och visst känns det lite overkligt.
    Känner igen den där "svaga mensvärken" känns så nu för mig oxå.
    Klart det kommer gå bra!!! =)

Ego - jag var tvungen att ta ett nytt test i ons för att bara säkerställa att det fortfarande var pluss =)
    För jag känner inte direkt ngn kymighet längre, trött det är jag men kanske mest för att jag sedan förra veckan har vaknat 04.00 och inte kunnat somna om... urk.
    Stickningarna och dragningarna jag kände tidigare har försvunnit o nu er det mer en molande känsla till o från.
    Det ända tecknet jag känner av är brösten, som gör lite ont i dock ingen storleks förbättring ännu =)

Håller tummarna för oss!!!!!!
    KRAM

• asil

Hej,
    Jag plussade också i onsdags efter mitt tredje IVF försök!
    Jag kan knappt tro att det är sant då jag inte känner något än...måste göra nya test för att säkerställa att det verkligen stämmer. Det jag ändå känner är att jag är hemskt trött hela tiden...väntar på ultraljud den 9 september för att se att det satt sig bra och ifall det är en eller två bebisar där inne.

Lycka till till er alla!

• Piggelin72

asil - spännande med VUL'et, det kan alltså bli dubbelt upp :)

Hur känner ni er annars då?
    Jag har noll symptom tycker jag, eller eg bara känningar i brösten som varierar från dag till dag... jag blir galen på det här.
    Klart att jag inte kan hålla mig från alla orostankar, jösses vilka scenarion jag lyckas tåta ihop i huvet.
    En vecka kvart till VUL - känns olidligt långt borta. Tror å andra sidan inte att min oro kommer försvinna efter VUL'et heller :)

Är nu i v5+6

Kram på er

• dagmara

Hej! Jag har plussat idag. Vul den 16:de sept. Tyvärr så har jag mensvärk och är såååorolig. Jag hade haft mf innan...
    Håller tummarna för oss alla... Kram.

• Piggelin72

dagmara - grattis till plusset =)
    Förstår din oro, hoppas att det bara är sådant som är "naturligt"... varför kan vi helt enkelt inte bara få njuta av vår graviditet o slippa oron???

KRAM

• gja

Jag har fått ultraljuds tid nästa vecka på onsdag. Hoppas av hela mitt hjärta att "Liten" visar livstecken då.

STORT GRATTIS ALLIHOPA! 2010 är det vi som blir mammor!

• Piggelin72

Spännande gja... klart "liten" kommer vara pigg o alert =)

Klart 2010 blir vår år =)

Svar på tråden Nyligen plussat - symptom?