• Piggelin72

Nyligen plussat - symptom?

Hej,

Jag har i veckan plussat, vilket jag e oehört glad över - okej toklycklig...
    Vi har försökt med syskon sedan maj08, mf i dec och flera misslyckade FET o ny IVF i maj som inte blev ngt... men nu, gravid utan hjälp av vare sig klinik eller hormoner :)
    Ett fantastiskt snabbt o stakt pluss kom när jag testa i ons.

Jag är ju bara i v4, och har haft symptom som vag kymighet, trött och lite känning i bröstvårtan inga spänningar.

Hur har era symptom vart så här tidigt och har dom kommit och gått eller vart i hålland?
    Vet att alla graviditeter är olila...

Tack för att ni delar med er :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-22 08:25
    Just det - jag känner som stickningar/dragningar i vänstra sidan oxå

• Svar på tråden Nyligen plussat - symptom?
  • Sweaviola

Hej här har ni en till som har plussat och jag tror att jag är i v.4+6 idag om jag har räknat rätt? Är ÄP v 2+0? Jag ska ringa imorgon och boka tid för VUL hos min distansläkare känns lite pirrigt...

• caroline 32

Tjena Sweaviola !
    Ja som du säkert redan har läst så kan jag inte ett smack om hur man räknar ! Men ska göra precis som du i morrn, ringa och fråga och boka tid för vul. Synd att man måste vänta några veckor nu bara !
    Vad roligt att vi blir några här oxå !

• Piggelin72

Hej Sweaviola - GRATTIS till plusset :)
    Härligt!
    Ja, jag tror du har helt rätt, ÄP är V2+0.

Hoppas ni båda får tid snart snart snart :) Väntan är ju minst lika olidlig som under ruvningen.

• Sweaviola

Piggelin: Tackar!!!

Idag har jag ringt och fått tid för VUL den 7 oktober hos distansläkaren och det känns ju jättelångt dit (är supernervös).....Passade på och ringde mödrarvården också för inskrivning. Till min förvåning skulle jag dit på fredag för ett hälsosamtal...Där gick det undan{#lang_emotions_smile}

• caroline 32

Sweaviola': jag fick tid 1 oktober men då kan inte min karl så nu måste jag boka om ! Fan oxå, blir nog säkert jättemånga dagar senare då ju ! Håller med att det är drygt att vänta. Mödra kanske man borde ringa oxå, där kan det vara kö säger dom.

• Piggelin72

Åh jag vet precis hur jobbit det är att vänta på VUL tiden - det var en mardröm för mig denna gång. Under dessa veckor hade jag svårt att sova, vakna mellan 03.00-05.00 och låg o vred mig säkert runt 1-1½h varje natt innan jag somna om.
    Så inte undra på att jag var som en klubbad docka varje dag, fullständigt slut och så toppa jag det med ett redan uselt HB värde (110)
    Nu är sömnen bra igen, vaknar bara för att kissa men somnar om snabbt - underbart... HB måste jag får ordning på.
    Någon som har bra förslag på vad jag kan äta/dricka?????

Leverpastej, blodpudding o broccoli står nu på menyn frekvent (ja inte tillsammans dock)
    Har slutat dricka te/kaffe på i samband med mat, just för att inte riska att sabba ev järnintag.
    Hörde att rödbetor ska vara kalasbra, ngn som vet om det stämmer o gäller det alla typer, färska, inlagda?

Förresten, jag vart "hintad" om en anna tråd där flera som just blivit gravida hänger. Leta upp den och lägger in länken där så kan vi förflytta oss dit, om ni vill...

KRAM

• JLL
    Piggelin72 skrev 2009-09-15 08:31:16 följande:
    Åh jag vet precis hur jobbit det är att vänta på VUL tiden - det var en mardröm för mig denna gång. Under dessa veckor hade jag svårt att sova, vakna mellan 03.00-05.00 och låg o vred mig säkert runt 1-1½h varje natt innan jag somna om. Så inte undra på att jag var som en klubbad docka varje dag, fullständigt slut och så toppa jag det med ett redan uselt HB värde (110)Nu är sömnen bra igen, vaknar bara för att kissa men somnar om snabbt - underbart... HB måste jag får ordning på.Någon som har bra förslag på vad jag kan äta/dricka?????Leverpastej, blodpudding o broccoli står nu på menyn frekvent (ja inte tillsammans dock)Har slutat dricka te/kaffe på i samband med mat, just för att inte riska att sabba ev järnintag.Hörde att rödbetor ska vara kalasbra, ngn som vet om det stämmer o gäller det alla typer, färska, inlagda?Förresten, jag vart "hintad" om en anna tråd där flera som just blivit gravida hänger. Leta upp den och lägger in länken där så kan vi förflytta oss dit, om ni vill...KRAM
    Räcker det inte med tablettillskott?
  • mammaNena

hej. får man vara med?? Jag e i v 6 (5+1) idag och har gjort ivf på carlanderska. Syskonförsök efter 40 "egna" försök med pergo och en massa andra piller. Har en dotter på 4 år sen innan, men henne gjorde vi själva, efter 4 års försök..

• Piggelin72

LindaLouise - järntabletter är inte min grej, magen får spel o är redan nu nere för räkning :)

• Piggelin72

helenas83 - GRATTIS till graviditeten. Härligt när väntan vart så orättvist lång!
    Vi har gjort omvänt... fick vår dotter via IVF och nu spontant gravida =)

Svar på tråden Nyligen plussat - symptom?