• Piggelin72

Nyligen plussat - symptom?

Hej,

Jag har i veckan plussat, vilket jag e oehört glad över - okej toklycklig...
    Vi har försökt med syskon sedan maj08, mf i dec och flera misslyckade FET o ny IVF i maj som inte blev ngt... men nu, gravid utan hjälp av vare sig klinik eller hormoner :)
    Ett fantastiskt snabbt o stakt pluss kom när jag testa i ons.

Jag är ju bara i v4, och har haft symptom som vag kymighet, trött och lite känning i bröstvårtan inga spänningar.

Hur har era symptom vart så här tidigt och har dom kommit och gått eller vart i hålland?
    Vet att alla graviditeter är olila...

Tack för att ni delar med er :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-22 08:25
    Just det - jag känner som stickningar/dragningar i vänstra sidan oxå

• Svar på tråden Nyligen plussat - symptom?
  • asil

Hej,
    Idag har jag gjortmitt efterlängtade VUL . Det gick inte riktigt så bra som jag hade velat. Enligt beräkning ska jag vara i vecka 6+2.

Det första doktorn sa idag när hon tittade var att hon inte kunde se något levande foster och att man normalt kan se mycket mer nu. Det hon såg var ett litet foster som är 3 mm och detta är tydligen mindre än det ska vara i vecka 6+2. Men jag läser i mina böcker att ett foster i vecka 6 kan vara 3-5 mm. Hon vill att vi kommer tillbaka om en vecka för ett nytt VUL.

Det finns 2 alternativ sa hon och vi skulle förbereda oss för det värsta dvs missfall och det andra alternativet är att foster kom igång lite sent.

Hur går det för er andra? Ska jag ge upp redan? Känns så.

/Lisa

• Piggelin72

Hej asil, välkommen hit!
    Vad jobbigt för er att få detta besked, beklagar verkligen!!!
    Men självklart så kanske är det just bara så som din läkare sa att fostret kom igång lite senare. Vi hoppas på det och att utveckligen fortsätter!!!
    Nä ge inte upp ännu!!! Fortsätt vara positiv o hoppfull, oavsett vad som sker så gör det dig inget gott att idag gå runt o tänka negativa tankar (lättare sagt än gjort)

Stor stor kram!!! berätta hur det går... va rädd om dig o magen!

• Piggelin72

Själv så känner jag mig mer o mer kymig, börjar bli känslig för dofter och det är ingen höjdare tycker jag.
    Är fortfarande trött och låg på energi, även om jag numera inte ligger vaken på natten o snurrar ngn timme...
    Måste sparka igång mig o ta tag i träningen på allvar =)
    Brösten känns o har helt klart antagit annan form.

Var på VUL i måndags, svårmätt men troligen var det då ca 8 mm (v6+6) och ett litet fladdrande från hjärtat syntes.

Är nu i v8 (7+1).

Hur är det med er andra????? Har ni vart på VUL, har ni kännigar?

KRAM PÅ ER

• caroline 32

Hej ! Får man hoppa med här ?
    Är gravid via ivf på vårt första syskonförsök. Jätteglad och lycklig !
    Har molvärk av och till och i kväll ganska kraftig. Har även ont i ländryggen. Brösten ömmar oxå lite grann. Oro, oro, oro !!! Lycka och oro, det är väl så det är !

Men hur ska jag räkna nu då ? Ska jag gå på den dagen jag tog oviterellen eller vad ska jag gå på ?

• Piggelin72

Caroline32, klart du får hänga här =)
    Återigen - SUPER GRATTIS!!!
    Ja det stämmer nog din beskrivning, lycka o oro - det är nog så det är för oss som kämpat och vet hur skört allt är. Men här tror vi bara på det bästa :)

Jag räknade så att om jag fick ett två dagars tillbaka så var jag i v2+2 dagen för återförande. Ett 5 dagars så hade jag vart i v2+5 på återföringsdagen, o sedan är det ju bara plussa på antalet veckor som gått. Tror det är så...

KRAM

• caroline 32

Piggelin : tack tack !

Men jag är så trög känner jag. Vilket datum ska jag skriva i då för att få fram BF ? Mitt odlades i 3 dagar och jag fick tillbaka det den 28 augusti. Är det därifrån jag ska räkna alltså ?

• Piggelin72

Trög... nä men gravid :)

Den 28 aug var du i v3, närmare bestämt v2+3. Jag tror att det är så det sk räknas, vilket då innebär att du nu är i v5 (4+3).

• caroline 32

Tack Piggelin ! Då är det ungefär som jag hade räknat ut. Då blir det BF 17 maj ca. Hur länge får jag vänta på vul tror du ? Jag har ju inte ringt ännu då TD är i morrn egentligen. Jag kommer ihåg från förra gången att man fick vänta oliiiiiidligt länge !
    Vilken vecka är du i nu ?

• Piggelin72

Jag är nu i v8 (7+2) och jag tror du bör få göra VUL i v7, så om 2 veckor borde du får tid. Men du måste ju ringa o berätta för kliniken, dom kommer bli galet glada och då får du tid för VUL...

Jag gjorde VUL i mån å då var jag i v6+6 (v7), det var hos min vanliga Gyn. Ska faktiskt till Fert.kliniken idag, för dom erbjöd sig oxå göra VUL (hoppas det inte är skadligt), just nu vill jag bara dit för att få mitt HB värde kollat, tror det redan nu kan ha dykt en del.
    Känns som om den här graviditeten kommer skena iväg jämfört med förra, alla symptom är tydligare o tidigare... har mage redan, men visst det beror mest på att toabesöken inte är så frekventa... suck.

• caroline 32

Mage, ja du jag har mage så det brakar om det !!! Den är så stor så man kan tro att jag har gått i alla fall halva tiden ! Kommer ihåg det från förra gången med att den vart stor på en gång. Fick köpa mammakläder i v. 10 typ.
    Idag har jag mest småvärk i ländryggen. Jag har läst på min förra graviditet att jag hade molvärk då med. Men visst kunde man hoppa några veckor framåt !

Jag gjorde minst 6 vul med Myra och hon är helt normal så jag tror inte det är skadligt. Bara roligt !

Svar på tråden Nyligen plussat - symptom?