Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Axel operation...

Någon som har opererat sin axel för att den gått ur led?
    Hur var operationen, fick ni ligga kvar på sjukhuset eller var det snabbt hem igen, hur var det efteråt, kan ni göra allt nu....? Berätt allt för mig.
    Har en dotter på 16 år som fått sin axel ur led ett antal gånger och nu är det prat på att ev operera.
    Läkarna berättar ju men vill höra från någon som själv gjort det.

• Svar på tråden Axel operation...
  • Anonym (Mamma)

Tack så jättemycket.
    Vad är det för skillnad mellan Bankart och Bristow?
    Du hade högerarmen i tajt förband i åtta veckor säger du.
    Hur funkar det med dusch och hygien? Kunde du ta loss förbandet då och hur ofta?
    Gissar att din axel gått ur led jättemånga gånger. För min dotter har det hänt 5 gånger. Kanske blir titthål då.
    Hade du väldigt ont efteråt?

• Anonym (Mamma)

Tack snälla du, har verkligen varit till stor hjälp.
    Inte lätt att ställa frågor till läkarna när man inte vet vad man ska fråga eller tänka på men jag ska ha dina svar framför mig när han ringer.
    Min dotter har inte särskilt stor byst och det kanske är bra då.
    Med tanke på att man kan göra med titthål fick mig att tro att det är en ganska liten och lätt operation, i alla fall Bankart. Som det känns nu ska vi stå på oss så att hon får den.
    Nu är det ju inte helt klart att det blir operation än men med tanke på att dom ville gjort det efter 4ggr men valde att vänta eftersom axeln verkade stark och den nu gick ur led igen så räknar jag med att han kommer att föreslå det.
    Måste kolla med försäkringskassan då också om man kan få tillfälligt "vård av barn". Det kan man ju få även om dom är över 16år vid särskilda fall. Det borde ju detta vara tycker jag.
    Har en fråga till. Vad är agraffer?
    Trodde att dom alltid sydde.

• Anonym (Mamma)

Tack så jättemycket för dina svar. Du har verkligen varit till stor hjälp :)
    Hoppas på titthål och att den inte hinner gå ur led fler gånger. Man vet aldrig för hon är aktiv och håller på med ett par olika sporter så risken finns. Har förstått att det är mycket träning efteråt som gäller också.
    Kanske återkommer med fler frågor om det skule dyka upp.

Svar på tråden Axel operation...