• Anonym

Mask igen FAN!

känner mig såååå äcklig
    har upptäckt att jag har mask IGEN
    de är inte första gången, jäkla äckel tänker jag, fy så äcklig jag är
    de märkliga är att jag har haft de flera gånger men sambon får aldrig

jag har ätit kur på kur med dom här röda tabletterna vad de nu heter
    vaneguin
    men nu är jag gravid och de äckliga är att jag upptäckte en mask i slidsekret, snacka om att bli spyfärdig
    Har oxå sett små maskar i bajset, är tidigt i grav
    fått för mig att jag är rutten innefrån då aldrig masken försvinner

dom är nån cm, smala på båda ändarna, KAN JAG BLI AV med dom någonsin?

Känner mig sååå ÄCKLAD; ÄCKLIG!

• Svar på tråden Mask igen FAN!
  • Anonym

jobbar inte
    så jag kan inte skylla på dom

• AME79

min fråga försvann vist
    har din man / pojkvän också tagit tabletter mot mask
    När jag hade mask efter förlossningen av min dotter så sa de att min man också skulle ta tabletter annars var risken stor att man smittade varandra

• Anonym

japp sambon har ätit alla gånger jag ätit

• Anonym (Jobbigt)

Jag har haft samma problem... Fick det 3 ggr under min graviditet! Gick till vårdcentarlen och fick lämna avföringsprov. Läkaren där sa till mig att jag ej fick äta Vanquin fler gånger eller någon annan medicin. Hon sa även att masken kunde dö ut av sig själv ( förstår inte hur) men det sa hon.
    Jag hade själv sett en mask så jag var säker på att jag hade det igen...Men prov resultaten var negativa? jaja, har ingen klåda mer och mår bra!
    En sak till...Din bebis tar ingen skada..Men det känns äckligt jag vet!
    Var inte orolig utan prata med din sambo, det kan alltid kännas skönt...
    Lycka till vännen

• Anonym (samma här)

Jag har samma problem som du. Mask som återkommer flera ggr trots medicinering och ordentlig hygien. Får det ibland i samband mens, konstigt. Det är inte mkt så att det kliar på nätterna, utan det kliar mest på kvällarna. Min man drabbas aldrig av det han får inte ens veta om att jag har det. Ser inga maskar i avföringen utan hittar nån enstaka när jag kliar mig och är p toaletten. Himla konstigt. Borde jag oxå söka läkare för starkare medicin eller vad är det frågan om?

• Anonym

TS: här

jag har ingen anning
    men jag känner mej så fruktansvärt äcklig
    tur att inte bebis tar skada iaf

men jag ska ringa min husläkare imorgon och prata med dom där

• Anonym (me too)

Här är en som behandlat tre gånger. Urk

Hur nhar det gått för er?

• Glowstar

Halloj! Har fått veta att maskarna kan vara resistenta mot Vanquin, så det kan behövas behandling med Vermox (tror jag det heter?) som man måste få på recept. Vet ej om man kan äta det när man är gravid. Ring och rådfråga på vårdcentralen och lycka till!

• Anonym

Är det någon mer än jag OCH min man som mått så illa att man spytt av Vanquin?
    Jag tror det står att de värre biverkningarna kan vara illa mående och kräkningar ,men ska bara drabba 1/10 personer. Eftersom att både jag och min man kräktes så måste det gå 18 personer där ute som klarat sig. :) Det var den flytande formen. GUUUUUD så ÄCKLIGT!!!!!!!!!!

Svar på tråden Mask igen FAN!