• Anonym

Mask igen FAN!

känner mig såååå äcklig
    har upptäckt att jag har mask IGEN
    de är inte första gången, jäkla äckel tänker jag, fy så äcklig jag är
    de märkliga är att jag har haft de flera gånger men sambon får aldrig

jag har ätit kur på kur med dom här röda tabletterna vad de nu heter
    vaneguin
    men nu är jag gravid och de äckliga är att jag upptäckte en mask i slidsekret, snacka om att bli spyfärdig
    Har oxå sett små maskar i bajset, är tidigt i grav
    fått för mig att jag är rutten innefrån då aldrig masken försvinner

dom är nån cm, smala på båda ändarna, KAN JAG BLI AV med dom någonsin?

Känner mig sååå ÄCKLAD; ÄCKLIG!

• Svar på tråden Mask igen FAN!
  • Anonym

det är oftast den flytande formen som ger illamående. jag mådde också illa av den, kräktes dock inte för jag tog den precis när jag skulle gå och lägga mig. men jag fick kämpa, och ligga alldeles stilla.

jag vet inte om de räknar biverkningarna på BÅDE tabletterna och den flytande. då är det ju inte så konstigt att bara 1/10 blir illamående.

• Anonym (me too)

Nej! Ni är inte ensamma om kraftigt illamående. Däremot lyckades vi hålla oss från att spy. Fast jag fick som magkatarr-ont efteråt också.

• tjoosan

Men färgen är väll också äcklig???? Måste den finnas i just blodröd? Vaför inte grön eller blå? Tänk er synen efter ett toalett besök? ;)

• Anonym (jag med)

Får oxå mask hela tiden, fattar inte varför...sambon får det aldrig!
    Och jag gör pressis som det står på paketet! Tvättar allt, städar, badar katten...m.m
    Tvättar allt innan jag äter det...ändå kommer dom! Och jag fattar ingenting!

• Anonym (jag med)

Nu har jag läst hela tråden, hadde lite brottom sist! Anonym (samma här)>> jag får oxå mina mest i samband med mensen....vist är det skumt...och det blir liksom dubbelt så jobbit då, både mens och mask

Det mest irriterande när det gäller hygienen är det där med tvättandet, skulle nog behöva tvätta varje dag för att få bort dem, men har ju ingen egen tvättmaskin, och det är ofta fullt i tvättstugan på kvällar å så när jag är hemma och kan tvätta....blir lite svårare då

• Anonym (en till)

Jag har samma problem, har haft i massa år! Har det kanske 2-3 ggr om året.. Duschar vaje dag, biter inte på naglarna, tvättar händerna ofta, tvättar kläder o lakan ofta.... Sambon får det aldrig han heller..

Jag har flera ggr ätit Vermox, men får tillbaka masken ändå.. ibland lan det gå nästan ett halvår mellan gångerna..

Läkarna vet inte varför, vissa har det så här tydligen...

• Amaryllisen

Jag fick ett tips för flera år sedan när mina barn hade mask för jämnan, jag spritade in allt o decificerade, hade äckelfobi mot mask, kokade tvätten, mattor, ja allt eftersom springmaskens ägg kan ligga i dammet på golvet osv..

men så fick jag tips om att äta surkål till maten och det gav jag mina barn varannan till var tredje dag som grönsak till tex sås o kött, samt att dom skulle äta pumpakärnor mellanåt och faktiskt tog det inte så lång tid att bli av med masken, och min yngsta kan själv säga att hon vill ha surkål för att det kliar i rumpan och hon spyr av medicinen...

prova ett par veckor och ge inte upp, det hjälpte oss och jag hoppas det kan hjälpa fler..

• mirjamf

Mask är nog precis som med svamp. Man för det när försvaret på just detta stället i kroppen inte är som det ska. När man har mans så är det ju många som drabbas av svamp för att den naturliga bakteriefloran rubbas. Det är ksnake likadant med mask. När man är gravid så rubbas ju också ofta normalfloran i kroppen. Så det kanske inte är så konstigt.
    Hoppas att ni blir av med det i alla fall. Lycka till!

• Anonym (vi med)

sen gäller det att vara stenhård på hygienen...

även till vardags...har man djur så gäller stenhård handhygien och man måste vara jättenoga för masken kommer ju nånstans ifrån...

vi fick höra att har man husdjur kan maskäggen finnas kvar i deras päls jäjjelänge efteråt

• ElleEsse

Den här tråden skulle jag aldrig läst....Hur vet man om man har mask? *ryser vid tanken*

• Anonym (jag med)

ElleEsse>> jag lovar...det märker man...det kliar som bara den, oftast på kvällen och man kan få svårt att sova av det..

Svar på tråden Mask igen FAN!