Inlägg från: Tina3barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Tina3barnsmamma

Komvux

Hej.
    Håller också på att läsa matte B så jag kan plugga vidare till sköterska. Och jag har JÄTTE svårt för matte, fattar nästan ingenting..

• Tina3barnsmamma

Har nyss börjat, varit på 2 lektioner. Men eftersom betyget måste vara inne den 1/12 så måste jag läsa snabbare än alla andra i klassen. Jag har tur att det inte är en massa andra ämnen som också ska pluggas. Sen har jag anmält mig till högskoleprovet nu i höst.

• Tina3barnsmamma

Jag har suttit hemma och försökt räkna lite, börjat med träddiagram. Inte så svårt som jag trodde, men har inte kommit till den svåra delen ännu.
    Vilken bok rekommenderar de att du ska läsa? Jag har mattematik 4000.

• Tina3barnsmamma

Haft lektion i dag, och ska börja med komplementhändelse. Fattar noll, ändå har maken försökt förklara. Detta kommer att gå åt skogen!!

• Tina3barnsmamma

Ännu en mattelektion avklarad. I matteboken finns tal som är "indelad" i 3 grupper A B & C. Fick veta i dag att för att få godkännt ska man kunna svara på alla A tal och några av B talen. Puuh, ännu så länge har jag inte haft problem med A talen, kanske jag ska kunna klara av denna kurs i alla fall, med lite tur..

Svar på tråden Komvux