• linjes

Komvux

I morgon sätter jag mig i skolbänken igen för att läsa in matte B..

Mitt mål är att läsa till sjuksköterska och det enda hindret är matten som jag har jättesvårt för

Någon mera som ska läsa in behörighet för högskolan nu i höst?

Stöd,peppning och råd ges i denna tråd så välkomna in

• Svar på tråden Komvux
  • linjes

Ingen som vill hålla mig sällskap under hösten

• Tina3barnsmamma

Hej.
    Håller också på att läsa matte B så jag kan plugga vidare till sköterska. Och jag har JÄTTE svårt för matte, fattar nästan ingenting..

• linjes

Oj låter jobbigt,hur länge har du läst?

• Tina3barnsmamma

Har nyss börjat, varit på 2 lektioner. Men eftersom betyget måste vara inne den 1/12 så måste jag läsa snabbare än alla andra i klassen. Jag har tur att det inte är en massa andra ämnen som också ska pluggas. Sen har jag anmält mig till högskoleprovet nu i höst.

• aronnax

Jo, jag!!! Men jag börjar med Ma.A nu, MaB nsta termin, söker in till ssk nästa år!

• Filippa

Jag börjar i morgon fast en Ky- utbildning Produktionsutvecklare.
    Min mardröm är engelska, har inte godkänt i detta men kom in endå på den, tur.
    Vi kan hjälpas åt.
    Jag är bra på Matte och hjälper gärna till så kan ni hjälpa mig på engelska.
    Lycka till nu i morgon!

• linjes
    Tina3barnsmamma skrev 2009-08-23 20:27:36 följande:
    Har nyss börjat, varit på 2 lektioner. Men eftersom betyget måste vara inne den 1/12 så måste jag läsa snabbare än alla andra i klassen. Jag har tur att det inte är en massa andra ämnen som också ska pluggas. Sen har jag anmält mig till högskoleprovet nu i höst.
    Ok,jag har stenhårt räknat med att bli klar på en termin..Har verkligen ingen lust att plugga matte mer än nödvändigt
  • linjes
    aronnax skrev 2009-08-23 20:30:10 följande:
    Jo, jag!!! Men jag börjar med Ma.A nu, MaB nsta termin, söker in till ssk nästa år!
    Hua stackare som måste läsa dubbel matte tur att man har matte a i gymnasiebetyget
  • linjes
    Filippa skrev 2009-08-23 20:31:33 följande:
    Jag börjar i morgon fast en Ky- utbildning Produktionsutvecklare. Min mardröm är engelska, har inte godkänt i detta men kom in endå på den, tur. Vi kan hjälpas åt. Jag är bra på Matte och hjälper gärna till så kan ni hjälpa mig på engelska. Lycka till nu i morgon!
    Vad får man jobba med efter den utbildningen? Japp här hjälps vi åt

Lycka till själv
  • linjes

Jaha första dan avklarad,bara upprop så där oroa jag mig i onödan

Massa aktiviteter är inplanerade i veckan,noway att jag tänker vara med på det,det innebär 2-3 timmars väntade i onödan i skolan...

Hur har det gått för er andra?

Svar på tråden Komvux