Inlägg från: anitra2012 |Visa alla inlägg
  • anitra2012

Komvux

Hej,

Jag ha påbörjat att läsa på Komvux den 17aug, dessa ämnen Matematik B, Psykologi A, Företagsekonomi A & B oxh danska steg 1.

Företagsekonomi A ha vi slutprovet i nu på onsdag - tycker det är jobbigt med formlerna, men jag läser lite varje dag.
    Så hoppas det skall gå.

Matte B, med ekvationer osv. är inte min starka sida, så jag bli jätte glad om jag bara bli godkänd. Ha problem med minus och plus. Har fått min svägerskas gamla Naturkunskaps mateböcker så jag kolla och löser lite uppgifter även i dem. Jag är jätte dålig på att räcka upp handen om jag inte förstå. Mest för att jag vill fatta det själv och känner inte att jag gör det med lärare, oftast förklara de inte enkelt för en sådan som mig :).

• anitra2012

Vi har företageskonomi 5ggrx1,5h i veckan.. =totalt 4 veckor, och går igenom rätt så mycket varje gång. Vi är på kapitel 7 i boken Goodwill. Vi kommer bara göra till dit, så på tisdag och onsdag hinner vi ställa frågor om vi vill.

Matte B - så har vi det två ggr i veckan. Läraren gå igenom rätt så snabbt på tavlan att man inte hinner med knappt. och ska lösa antal sidor till nästa gång. Min sambo var duktig och lärde mig efterhand, men nu förstå inte han hellre (han ha inte läst så långt). Fick låna igår kväll gamla gymnaiseböcker från min svägerska, dock för naturare. Men läser lite där plus ska läsa en engelsk bok som ge tips hur man ska lösa matteuppgifter.

Är helt slut i huvudet har pluggat antal timmar idag, mest är att jag blanda ihop plus och minus vid ekv. lär jag mig bara det så kanske de fastnar lite i huvudet och jag kan lösa en del. :)

• anitra2012

Hej, fick veta idag Företagsekonomi A provet och dess slutbetyg! så himla glad.. VG..
    Efter helgen ska jag ta tag i Matematik B och försöka förstå det bättre, de grejer jag ha problem med. Boka tid med någon av mina bröder.. :)

Ha en go helg.
    *kram*

Svar på tråden Komvux