Inlägg från: MAGU |Visa alla inlägg
  • MAGU

Komvux

Den här tråden har jag missat! Jag läser sista terminen på komvux för att sedan kunna söka in till sjuksköterska, dock hinner jag nog inte bli färdig med betygen t.o.m 1 dec så ansökan får ske till nästa höst! Jag läste Matte A under 6 veckor i somras och fick MVG i den kursen, just nu läser jag Matte B, Engelska B, Religion A , handledning och Socialpsykiatri. Innan årets slut ska jag också ha hunnit läsa social omsorg och näringslära!*puh*

Jag hakar gärna på i den här tråden för att peppa och själv bli peppad!

• MAGU

Jag kan tillägga att jag läser allt förutom Religion och Matte B på distans och har ganska bra betyg sen tidigare, dock är jag värdelös på engelska så målet med B-kursen är endast ett G, i alla fall nu efter att ha gjort ett prov och två uppgifter som det inte gått så bra på!

• MAGU
    linjes skrev 2009-09-11 17:47:34 följande:
    Vad många ämnen du måste läsa in?
    Jag har inga gymnasiebetyg sen tidigare, därför måste jag läsa in 2150 p innan sista december för att gå under den nuvarande 90%-regeln.
  • MAGU
    Matillin skrev 2009-09-11 18:52:56 följande:
    Man ska kunna betygskompletera senare så länge man blir färdig med sin kurs innan det man sökt startar.Men det beror kanske på vad man söker?Jag läser också matematik b nu.I vilken takt läser du, låter ju som typ 300%
    Jo, sista kompletteringsdag är 1 december om jag fattat det rätt. Jag ska läsa sammanlagt 700p den här terminen så nästan 175% kan man väl säga. Läser du fler kurser än Matte B?
  • MAGU

Second adventure skrev 2009-09-12 17:13:12 följande:

Gör högskoleprovet annars
    Måste ju ändå ha alla poäng även om jag gör högskoleprovet!
  • MAGU

För mig har det hittills också gått bra i matten, det känns änsålänge som jag är med på lektionerna och förstår utan problem de olika räknesätten. Det är klart att man ibland stöter på problem, men inget som inte går att lösa. Vilken bok använder ni och vart i boken befinner ni er? Just nu håller vi på med vinklar efter att ha klarat kapitlet med fullständiga andragradsekvationer.

• MAGU
    riot skrev 2009-09-22 15:33:48 följande:
    Ahhh, jag har totalt fastnat i min matte A nu, och jag som trodde mig minnas att geometri nästan, NÄSTAN, var roligt. Men icke! Jag fattar verkligen inte. Argghh..Kaffe & en promenad så kanske jag rensar huvudet! Är det någon annan som studerar genom miroi här?
    Skriv ut den uppgift som du har problem med så kanske vi kan hjälpa dig?
  • MAGU
    Matillin skrev 2009-09-23 19:02:30 följande:
    Härligt, me too.Antar att dom flesta har den nu.Imorgon är det prov på kapitel 2 för mig, sitter och räknar för fullt, tar lite paus nu.Börjar knata in det jag inte hunnit räkna ännu men det är 4 sidor kvar .-oSen skippar jag c uppgifterna för annars kommer jag aldrig hinna.Har 3 h imorgon med efter jag lämnat barnen på dagis som jag hinner plugga.Provet börjar kl 1..huga!
    Vi har inte den boken, vi har "Matematik A till E".
  • MAGU
    riot skrev 2009-10-02 14:25:35 följande:
    Ah, är det möjligtvis någon som kan hjälpa mig? Jag har fastnat på något som jag i vanliga fall tycker är enkelt men nu verkar det ha kört ihop sig i huvudet, kan inte klura ut det!Jag har en rätvinklig triangel där en sida är 25, en sida är 32 och jag ska ta reda på vad den tredje sidan är. Eftersom triangeln är rätvinklig får jag för mig att jag ska använda 90grader i uträkningen(90- 25+32=) men samtidigt så är väl en triangel alltid 180 cm sammalagt? (180-25+32=)Jag kommer bara inte på det, hur det hör ihop och vilket jag ska använda!
    Phytagoras sats?
  • MAGU
    riot skrev 2009-10-02 17:17:52 följande:
    Kom på det till slut. Det tog några timmar dock. Tack för svaret.
    Åh, vad bra! (Dock är inta alla trianglar 180cm, däremot 180 grader)
  • MAGU
    riot skrev 2009-10-03 12:58:12 följande:
    Nej, det var ju där jag snurrade till det så hemskt. Helt plötsligt satt jag och undrade vad sjutton jag höll på att räkna, vinklar, eller omkrets eller vadå liksom. Haha. Det är bland det svåraste med att plugga på distans tycker jag, att när man snurrar till det(vilket jag ofta gör, disträ och inte intresserad av just matte) så har man ingen där som kan titta med "nya" ögon på det och se vad det är man gör fel.
    I know what you´re talking about! Själv fick jag 15-6 till 11 och fattade inte ALLS vad jag gjort för fel?! Ibland är det så att det enklaste blir till det svåraste... SOm min vän brukar säga: "Matte är inte logiskt..."
Svar på tråden Komvux