Inlägg från: Det svarta fåret |Visa alla inlägg
  • Det svarta fåret

Komvux

Jag går också på komvux. Än har det inte varit en enda vettig lektion men snart så... Jag ska läsa Samhälle A, Engelska B, Matte B, Datorkunskap, Historia A, Psykologi A och Företags ekonomi. Plus naturkunskap B men det läser jag på distans.
    Hade första mattelektionen idag men vi fick inte ens böcker för läraren skulle prata med alla enskilt. Tråkigt att det ska vara så segstartat.

• Det svarta fåret

Jag vill också ha en mattebok, vi fick bara ett papper med uppgifter och det kändes svårt men klart det ska gå. Här är det mannen som får vara hemma med sjuka barn, han kör skogsmaskin så det ska nog funka. Det blir nog en hel del sjuka barn, har tre stycken som precis börjat dagis. Är engelska B svår? Har hört att det mest är litteraturhistoria någon som vet?

• Det svarta fåret

Idag fick jag mattebok, kändes som om jag har lite koll på det men man får väll se sedan när man räknat ett tag. Jag tycker bara lärarna är för dryga, vi gör nästan ingenting på lektionerna och jag förväntade mej lite bättre tempo. Visst det kan vara skönt att slappa men jag vill få mina betyg klara istället.

• Det svarta fåret

Vi ska hinna ha prov på varje kapitel, tror det är fyra plus något nationellt prov, jag ska vara klar i november så jag får räkna på själv istället för att följa gruppen. Har räknat en del och det har gått bra. Vi fick välja om vi ville ha en vanlig bok eller en light bok, fast med light kan man bara få G.

• Det svarta fåret

Jag får nog inte heller högst betyg i matten, men den värsta är engelskan, hur fasen ska jag lyckas få ett G, jag kan inte uttala engelska. Nu har vi dessutom ljudskrift. Känns hopplöst.

• Det svarta fåret

Jag läser engelska B. Ljudskrift är fonetisk skrift så genom att se det fonetiska ska man veta villket ord som står. Idag hade jag samhälle vid åtta och engelska vid 14. Inte kul att sitta i skolan och försöka plugga. Bara massa skrik och stim. Tråkigt när man inte kan utnyttja tiden som man vill.

• Det svarta fåret

Jag vill också läsa till sjuksköterska. Vår mattelärare ska ha prov på varje kapitel i boken och så måste vi göra det nationella provet för att kunna få betyg.

• Det svarta fåret

Någon som kan förklar hur man räknar ut detta talet 5x+(3+2x)=18-(x-1)
    Jag har inte matte förrens imorgon eftermiddag men räknar hemma och har fastnat.

• Det svarta fåret

Tack för hjälpen lincon, när du förklarar så var det superlätt ju.

• Det svarta fåret

Jag läser också företags ekonomi A fast vi har knappt kommit någonstans. Sitter hemma och gör uppgifterna i boken bara för att lära mej. Känner mej så stressad, jag måste vara klar i november men lärarna bara slöar ändå. Matten får jag bäst hjälp med av min man eller här på fl.

• Det svarta fåret

Vi har matte två timmar i veckan, tillsammans med matte C så vi har en timmes genomgång i veckan. Sedan finns det extra matte två timmar i veckan för alla, både gymnasieelever och komvux för alla matte, men då har jag andra lektioner så tyvärr kan jag inte komma dit. Känns stressigt men det funkar än så länge, tur man känner mattesnillen som man kan be om hjälp.

• Det svarta fåret

För mej går det ganska bra nu, har första matteprovet om två veckor så ska inte säga för mycket. Känns som om jag fattar det mesta just nu iallafall.

• Det svarta fåret

Jag har med sökt till högskolan nu, känner mej aningen stressad med att hinna med alla betyg till dess men det är klart att det SKA gå. Vi har matte prov nästa vecka så här har man en massa att plugga på.

• Det svarta fåret

Jag sökte också sjuksköterska. Vår bok heter matematik B för gymnasiet den är från liber. Usch idag ska jag skriva en engelsk tidningartikel, tror inte det går bra alls men jag ska göra mitt bästa.

• Det svarta fåret

Det går ganska så bra för mej. Fick tillbaka provet idag och hade G. Tyvärr hade jag en massa slarvfel så hade jag varit noggranare hade jag fått vg. Men skönt med ett g iallafall.

• Det svarta fåret

Ja mycket sjukdom verkar det vara. Mina barn var sjuka förra veckan men gubben fick vara hemma då. Vad är det med hunden? Inget allvarligt hoppas jag. Huvudsaken är ändå att man räknar inte vart, bara man förstår så går det bra.

Svar på tråden Komvux