Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Komvux

linjes skrev 2009-08-31 18:45:21 följande:
    Jag har funderat att läsa till ekonom men är nu 100 procent säker på att jag inte ska göra det med tanke på att jag knappt kommer bli godkänd i matte b så roligt är det inte att hålla på med siffror
    Haha.
    Fast man räknar ju som tur var inte grafer, algebra och ekvationer när man jobbar på ett kontor, det är mest + och - som gäller
    Jag vet inte riktigt hur det är att jobba med sånt men det känns som att det kommer passa mig mer än att byta blöjor, laga mat och städa åt folk som jag gör nu på mitt jobb.
    Det är ju mycket sånt inom vården om man inte jobbar som sjuksköterska, det finns ju massa intressanta saker man kan göra då.
    Lönen är inte så hög bara, det är synd då det borde vara det för det arbete man utför.
  • Matillin
    linjes skrev 2009-09-02 14:19:48 följande:
    Hm verkar som om det är olika krav på våra kurser..Här får vi räkna bäst vi vill,inga prov och ingen koll på vad vi kan..Om vi vill får vi ta nationella proven när vi har räknat klart boken Jag undrar jag hur mycket av all denna matte träddiagram x y och p som behövs på sjuksköterskeutbildningen egentligen? Någon som vet?
    Du behöver nog typ nada skulle jag gissa då det ingår någon matematik i sjuksköterskeutbildningen tror ja
    Men jag ska inte säga helt säkert att det är så.

En fråga hur ska läraren kunna sätta betyg om ni varken behöver lämna in läxor prov eller göra nationella provet.
    Som jag förstått det måste alla göra nationella slut-prov i engelska, svenska och matematik för att få betyg?

Vi har inga läxor däremot kommer vi får göra små test under kursen och sen blir det nationellt prov på slutet.
  • Matillin