Inlägg från: linjes |Visa alla inlägg
  • linjes

Komvux

Jag går inte heltid och så gör det inget om man missar en lektion eftersom det är eget ansvar så det är bara att räkna hemma om kidsen skulle bli sjuka..

• linjes
    Tina3barnsmamma skrev 2009-08-26 15:09:35 följande:
    Haft lektion i dag, och ska börja med komplementhändelse. Fattar noll, ändå har maken försökt förklara. Detta kommer att gå åt skogen!!
    fick b-boken idag och jag känner samma som dig,utbildning till sjuksköterska känns väldigt långt borta just nu frågan är om man ska ge upp drömmen?
  • linjes

Vårat internet har vart nere så nu har man gått på fl avänjing ett tag..

Hursomhelst så har jag inte räknat någonting för jag har haft en tandvärk från hell och har inte fungerat som människa,idag tror jag och hoppas att det har släppt lite..

Vi har en tunn mattebok känns bra..räknar med matte 4000

Vi sitter bara och räknar på lektionerna frågar om vi behöver hjälp och inga prov kommer vi ha heller

• linjes

Åh så åkte man till skolan idag så var matten inställd kul precis som om man inte har nått bättre för sig än att åka 8 mil i onödan...

Ska sätta fart hemma nu tänkte jag men måndagsmigränen sitter fint den crap

• linjes

Vad ska ni andra plugga vidare till som läser in behörighet?

Själv som sagt funderar jag på sjuksköterska men det kan ju komma att ändras med tiden om jag känner mig själv rätt..

• linjes
    Matillin skrev 2009-08-31 18:34:57 följande:
    Jag vill läsa ekonomi på universitetet. Men ska även söka en ky-utbildning på 2 år som startar nästa år, redovisningsekonom. Men det är ca 200 sökande på 33 platser varje år så det är bara 15% chans ungefär att komma in Där fick jag in lite matte också
    Jag har funderat att läsa till ekonom men är nu 100 procent säker på att jag inte ska göra det med tanke på att jag knappt kommer bli godkänd i matte b så roligt är det inte att hålla på med siffror
  • linjes
    Tina3barnsmamma skrev 2009-09-02 14:16:06 följande:
    Ännu en mattelektion avklarad. I matteboken finns tal som är "indelad" i 3 grupper A B & C. Fick veta i dag att för att få godkännt ska man kunna svara på alla A tal och några av B talen. Puuh, ännu så länge har jag inte haft problem med A talen, kanske jag ska kunna klara av denna kurs i alla fall, med lite tur..
    Hm verkar som om det är olika krav på våra kurser..Här får vi räkna bäst vi vill,inga prov och ingen koll på vad vi kan..

Om vi vill får vi ta nationella proven när vi har räknat klart boken

Jag undrar jag hur mycket av all denna matte träddiagram x y och p som behövs på sjuksköterskeutbildningen egentligen? Någon som vet?
  • linjes

Det svarta fåret skrev 2009-09-02 16:47:52 följande:

Jag vill också läsa till sjuksköterska. Vår mattelärare ska ha prov på varje kapitel i boken och så måste vi göra det nationella provet för att kunna få betyg.
    Vi får göra nationella provet när vi har blivit godkända i kursen
  • linjes

Ja du ingen aning om hur han ska sätta betyg,han tittar väl och godkänner antar jag

eget ansvar kallas det

Jag läser ju egentligen inte på komvux eftersom det inte finns här längre utan på en folkhögskola,men det är ju samma kurser som komvux hade innan,så jag antar att det kan vara en viss skillnad?

• linjes

Fast han skröt om att hans elever oftast fick vg,då har han inte träffat mig

Ja jag tänker ju inte gå ett halvår utan att lära mig något,om man säger så..

Jag är mer än väl nöjd med ett godkänt eftersom jag vet hur värdelös på matte jag är...o det är väl det som krävs för att bli behörig

Svar på tråden Komvux