Inlägg från: linjes |Visa alla inlägg
  • linjes

Komvux

Jag är ju inte direkt duktig på att uppdatera men jag har sjuka barn hemma och haft strul med den äldsta i skolan så här har inte räknats alls

Måste räkna ikapp nästa vecka

• linjes
    MAGU skrev 2009-09-11 17:43:51 följande:
    Den här tråden har jag missat! Jag läser sista terminen på komvux för att sedan kunna söka in till sjuksköterska, dock hinner jag nog inte bli färdig med betygen t.o.m 1 dec så ansökan får ske till nästa höst! Jag läste Matte A under 6 veckor i somras och fick MVG i den kursen, just nu läser jag Matte B, Engelska B, Religion A , handledning och Socialpsykiatri. Innan årets slut ska jag också ha hunnit läsa social omsorg och näringslära!*puh* Jag hakar gärna på i den här tråden för att peppa och själv bli peppad!
    Vad många ämnen du måste läsa in?
  • linjes
    MAGU skrev 2009-09-11 17:49:20 följande:
    Jag har inga gymnasiebetyg sen tidigare, därför måste jag läsa in 2150 p innan sista december för att gå under den nuvarande 90%-regeln.
    Aha ja det förklarar ju saken,jag har bara matte b att läsa in och det räcker bra det
  • linjes

Vi har oxå 2 timmar i veckan,el egentligen 4 men då blir det räkna matte 2 timmar på raken och det pallar jag inte..Jag räknar bäst hemma

• linjes

För mig går det halvbra,har för mycket i huvudet just nu,sonens utredning för adhd och asperger och det faktum att han inte går till skolan

• linjes
    Ina78 skrev 2009-09-17 12:25:19 följande:
    Här är en till vuxare...läser matte B på distans under fem veckor. Jobbigt men det går även fast man har en liten plutt på åtta månader. Snart klar och sen ska jag aldrig öppna denna jäkla matte bok mer :)
    hur klarar du det,du måste ju sitta dag och natt
  • linjes

Nope läser på folkhögskola och jag kommer verkligen inte ihåg matte A som roligt och ännu värre är det med matte B

Men jag knagglar på och försöker så gott det går...

• linjes

Japp då har jag sökt till högskolan för vt nu då

• linjes
    riot skrev 2009-09-23 14:39:07 följande:
    AVUNDSJUK! Lite lätt... Lycka till! Vad har du sökt?
    Sjuksköterska,så nu hoppas jag att jag hinner med matten,men det ska nog gå om jag ligger i..
  • linjes
    riot skrev 2009-09-23 14:51:25 följande:
    Det gör det säkert! Jag tror att det går att pressa sig själv till det yttersta och lite till när man är målinriktad och verkligen vill nåt.
    Ja absolut,och den matteboken jag läser är ju inte särskilt tjock,det gäller ju bara att man ska fatta skiten oxå...
  • linjes
    Matillin skrev 2009-09-23 16:25:50 följande:
    Är det matematik 4000 du har?
    Japp
  • linjes
    Matillin skrev 2009-09-23 19:02:30 följande:
    Härligt, me too. Antar att dom flesta har den nu. Imorgon är det prov på kapitel 2 för mig, sitter och räknar för fullt, tar lite paus nu. Börjar knata in det jag inte hunnit räkna ännu men det är 4 sidor kvar .-o Sen skippar jag c uppgifterna för annars kommer jag aldrig hinna. Har 3 h imorgon med efter jag lämnat barnen på dagis som jag hinner plugga. Provet börjar kl 1..huga!
    *öffa* lycka till
  • linjes

Det svarta fåret skrev 2009-09-23 14:53:59 följande:

Jag har med sökt till högskolan nu, känner mej aningen stressad med att hinna med alla betyg till dess men det är klart att det SKA gå. Vi har matte prov nästa vecka så här har man en massa att plugga på.
    Vad sökte du?
  • linjes

Förstår det,jag räknar på för fullt här hemma,kommer visst aldrig iväg på lektion Är inte barna sjuka så är det hunden som är sjuk

• linjes

Det svarta fåret skrev 2009-10-02 14:24:47 följande:

Ja mycket sjukdom verkar det vara. Mina barn var sjuka förra veckan men gubben fick vara hemma då. Vad är det med hunden? Inget allvarligt hoppas jag. Huvudsaken är ändå att man räknar inte vart, bara man förstår så går det bra.
    Näe han är bättre nu,men han var dålig i magen ett tag,trodde han var förstoppad ett tag men till slut kom det..
  • linjes

Nu har jag bestämt mig,jag kommer inte klara matten,inte med sjuka barn och hundar och annat strul,kommer hoppa av och har tagit bort min anmälan på studera,nu..

Jag har ju innan funderat på sociomomprogrammet så jag har sökt enbart det istället,det har jag behörighet på och jag vill ju börja plugga så fort som möljigt nu till våren helst..

To bad men man måste ju inse sina brister och matten kommer jag aldrig klara av..

Men lycka till till er andra,kommer fortfarande skriva här inne ibland

• linjes
    Matillin skrev 2009-10-05 09:41:27 följande:
    Har inte kollat det faktiskt..
  • linjes

Jag bor i härjedalen så det blir till att plugga i östersund på miun

Svar på tråden Komvux