Var bo i New York???
Var ska man bo i New York (på hotell), alltså vilket område?? vill ju bo centralt om man är där typ 5 dagar för att ha någorlunda nära till mycket!
Var ska man bo i New York (på hotell), alltså vilket område?? vill ju bo centralt om man är där typ 5 dagar för att ha någorlunda nära till mycket!
Det undrar jag med, vill oxå åka dit bara en weekend. hur åker ni?
inte jag heller tyvärr. Hade oxå tänkt att åka i vinter. Vilket flygbolag hade ni tänkt er, eller har ni hittat nått billigt?
ej bestämt ngt ännu m flygbolag o så vill veta lite mer om var man ska bo först...
hittade fler som diskuterade om detta: http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/bra-boende-for-billig-peng-i-new-york-8694
flera som nämner East Side.
Vi var i New York i maj och bodde på Upper West Side. Inte jättecentralt, men med tunnelbanan tar man sig var som helst rätt snabbt. Väldigt nära Central Park bodde vi, vilket i mina ögon var ett stort plus - älskar Central Park!
Times Square är ju väldigt centralt förstås, men det kan nog bli rätt stökigt på nätterna. Sen känns det inte så genuint heller, om man ska uttrycka det så. Det är ju väldigt turistigt just där menar jag.
Park Central är ett bra hotel.Nära central park..Vet ju inte hur mycke ni har lust att betala.Är dyrt men skitbra
Har bott på Upper West en gång, på 58:e och nu senast på 42:a. Båda lägena var bra, men hotellet Pennsylvania på 42:a kändes snäppet vassare lägesmässigt.