• Saraia

Var bo i New York???

Var ska man bo i New York (på hotell), alltså vilket område?? vill ju bo centralt om man är där typ 5 dagar för att ha någorlunda nära till mycket!

• Svar på tråden Var bo i New York???
  • Danne Bromma

bodde billigt o bra på hostel på 47/7..portham hostel eller nåt liknande hette det.

• älskarlivet81

Vi bodde på Hudson, som ligger precis vid sydvästra delen av central park, ett kanonfint hotell som varit med i Sex and the city och när vi var där spelade de in någon serie där också (gah, kommer inte ihåg vilken serie det var nu)

• Pumpkin

Ja, vad är egentligen centralt? Det är en bra fråga Men jag skulle säga att området kring och söder om Times Square är centralt. Men som sagt, med tunnelbanan tar man sig snabbt och smidigt dit man vill - så jag tycker inte det spelar så jättestor roll var man bor egentligen. Fast det är klart, det är ju alltid bra att placera sig i närheten av något man vill uppleva - som Central Park för vår del.

Saker man måste göra (enligt mig):

*Promenera i Central Park.
    *Åka upp i Empire State Building och/eller Top of the Rock.
    *Besöka Brooklyn. Under Brooklyn Bridge på Brooklynsidan har man en helt magisk vy över nedre Manhattan - rekommenderas i solnedgången framför allt!
    *Besöka Macy's - världens största varuhus.
    *Åka Staten Island-färjan. Den är gratis och man får bra utsikt över Manhattan, Ellis Island och Frihetsgudinnan.
    *Gå, gå och gå lite mer.

• Petrah

11700 kr för 3 hela dagar hittade jag, svindyrt har ni hittat nått billigare?

Wild, Raw and Beautiful
  • älskarlivet81

För flyg eller hotell eller både och? Per person?

Petrah skrev 2009-08-23 17:44:56 följande:
    11700 kr för 3 hela dagar hittade jag, svindyrt har ni hittat nått billigare?
  • Pumpkin

Hotell i New York är generellt rätt dyrt. När vi var där bodde vi på ett hostel, men standarden var mer som ett budgethotell faktiskt. Vi hade ett dubbelrum med egen dusch och toalett, betalade runt 3500kr för 5 nätter.

www.jazzhostels.com.

• Petrah
    älskarlivet81 skrev 2009-08-23 17:45:25 följande:
    För flyg eller hotell eller både och? Per person?
    Båda.
    Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah

alltså både hotell och flyg för 2.

Wild, Raw and Beautiful
  • älskarlivet81

Det är inte så farligt.. Vi flög till NY för 9000 tur/retur för 2 och sen kostade hotellet ca 1000 kr/natt för båda..

Petrah skrev 2009-08-23 17:49:54 följande:
    Båda.
Svar på tråden Var bo i New York???