Var bo i New York???
Var ska man bo i New York (på hotell), alltså vilket område?? vill ju bo centralt om man är där typ 5 dagar för att ha någorlunda nära till mycket!
Var ska man bo i New York (på hotell), alltså vilket område?? vill ju bo centralt om man är där typ 5 dagar för att ha någorlunda nära till mycket!
11700kr inklusive boende och flyg för två personer i 3 nätter? Det är rätt bra ändå det...
okej
men sen gör man väl åt en del pengar där oxå. hur mycket gjorde ni åt som var där ett par dagar?
Jag vet inte riktigt vad vi gjorde av med bara i NY, för vi var i USA i 3 veckor och åkte runt och NY var slutstationen. När vi var där var dollarkursen låg också.. Men totalt för 3 veckor inkl allt betalade vi kanske 50 000 eller något för båda..
Oj, jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket vi gjorde av med... Men en hel del blev det - mat och shopping i 5 dagar drar lätt iväg
Tror vi hamnade runt 15000kr kanske?
Nej, jag rättar mig själv. Det var nog snarare 10000kr för oss två. Exkl boende och flyg då.
Har varit i New York några gånger och har vid ett tillfälle bott på ett best western hotel vid times square som jag tycker var prisvärt .. inte jättebilligt men inte jättedyrt heller, och relativt centralt. en tunnelbanan e super att ta sig omkring med så det gör inget om man bor liite off tycker jag!
TUSEN TACK för alla svar!!! Jättebra tips!!! Fortsätt gärna ni som varit i NY o ge tips om var man ska bo o vad man ska se!!!! Resturangtips oxå kanske???? vAR E bästa shoppingstråken???????
beställ aldrig en hamburgare utan kött
sånt klarar dom inte av !
hahaha
Ät INTE på TGI Friday vid Times Square - fy fan säger jag bara.
Vill man ha något gott och snabbt ska man gå till närmsta Quizno's - de godaste mackorna jag någonsin ätit.
Där åt vi, fantastiskt gott! Alltså TGI Fridays!
Var senast i NYC i påskas. Vi bode på Washington Square Hotel (vid Washington Square surprise surprise) mitt i The Village. Personligen tycker jag att man ska hålla sig borta från alla turist hotell i Mid Town för att det är ett ganska trist område. Nej det är i The Village, TriBeCa, Meat Packing och SoHo man vill knata omkring och då är det ju mycket bättre att bo där.
Washington Square Hotel var helt ok. Vi hade fått ett flådigare hotell för samma peng i Mid Town men prioriterade läget.
Trevlig resa!
Jag har för mig vi åt där.. Åt på Fridays på flera ställen i USA, var ligger där fler Fridays i NY då? Eller vi var kanske inte på Fridays där, kanske var Applebees eller vad det heter..
Håller er bort från kedjor med mat tycker jag...... finns så himla mycket bra annat!
Cabrito är en jättebra Mexican, smakar som på västkusten, dom kan annars generellt inte göra Mexican på Östkusten:
www.cabritonyc.com/
Coolt, bra reviews och ganska nyöppnat. Roliga drinkar (försiktigt! man börjar lätt prova för många). Prova tex get-taco och deras guacamole är gudomlig.
En annan nykomling är The John Dory som också har fått fantastiska reviews. Supercool bar. Ett ställe att ta ett par ostron på innan man drar vidare:
www.thejohndory.com/photos.html
Brunch intar man lämpligen på Balthazar, en NYC instutition, men boka innan:
www.balthazarny.com/
Katz deli är turistigt men värt det! En jetlaggad morgon är deras Salted beef (corned beef säger Amrisarna) bagles med mycket pickles gudomligt.
Hudson bodde vi också på, men det är ganska dyrt och väldigt små rum så det blir ingen budgetresa då inte. Vi var där -04 och då kostade en flaska Heiniken 80 kr i deras bar.
Vi betalade 1000 kr per natt och rum.. Inte särskilt dyrt tycker jag..
Rummen i storstäder är oftast små.. Man tillbringar ju ändå ingen tid där mer än natten..
Hudsons bar var dyr, men man behöver ju inte beställa något där..
Nej, jag bara meddelade vad jag tyckte om Hudson. Baren är ju rätt cool så det är kul att ta sig ett glas där, trots priset.
Vi satt bara uppe på taket och tittade på utsikten, utan att ta en drink, gick också bra!
Vad betalade ni för Hudson?
Ingen aning, det var bjudresa så jag minns inte vad priset var, men jag vet att det var ganska mycket.