Inlägg från: eilenna78 |Visa alla inlägg
  • eilenna78

varning **brio sit** varning!!!!!

Måste ge en varning till alla som har eller tänker införskaffa Brio Sit.
    Det är Brios variant på TrippTrapp stolen.

Vi köpte den i torsdags och idag höll en allvarlig olycka på att ske.
    Man kan spänna fast barnet i stolen även om det ej finns bygel till, men det är bara ett bälte som går rakt över magen/benen.
    Min 2-åring lyckades idag att sligra sig ur bältet men blev hängandes med det runt halsen!!! Vågar inte tänka på vad som hade hänt om jag inte sett vad som hände...
    Stolen är ju ganska hög och barnet kan inte komma loss självt i det läget.
    Ska tillbaka med stolen till Babyland imorgon, vill inte ha en sådan olycksrisk här hemma!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 14:51
    Babyland förstod direkt säkerhetsrisken och tog tillbaka stolen utan diskussion.
    En anmälan till Brio skull också göras så nu får vi väl se vad Brio gör åt saken.

• Svar på tråden varning **brio sit** varning!!!!!
  • eilenna78

Vilket barn som helst kommer ju ur om dom sligrar sig! Och då kan man fastna som min son gjorde. För att stolen ska vara säker måste bygeln användas med det medföljande bältet och bygel ingår ej. Då borde ju inte bältet heller ingå, för utan det så är den ju ok.
    Men min son är för stor för bygeln och för liten för att sitta utan bälte.

• eilenna78

Ja, visst finns det dom som lämnar sina små! Känner själv ett par stycken...
    Nej jag hoppas jag får returnera eller få kompensation på ngt sätt. Den där bygeln tex....Då kan lillbror ta den.

• eilenna78

Den var lagom åtdragen, han har en enorm egen vilja och befinner sig gärna någon annan stans än matbordet vid middagen...

• eilenna78

Jo och jag har ju uppsikt över honom men ALLA har ju inte det, därför varnar jag då jag vet vad som kan hända... Väldigt ledsen om jag gör någon upprörd men jag ville bara ge en liten varning.
    Man behöver väl inte bli pikad bara för det???
    Jag hade bara blivit glad om ngn påpekade en säkerhetsrisk med en sak som mitt barn använder dagligen.

• eilenna78

Babyland förstod direkt säkerhetsrisken och tog tillbaka stolen direkt.
    En anmälan till Brio skull också göras så nu får vi väl se vad Brio gör åt saken.

Svar på tråden varning **brio sit** varning!!!!!