Blod på kudden hos spädbarn! Snälla snabba svar!!
När jag lyfte upp min dotter på 7 veckor ur sin säng för en liten stund sen så upptäckte jag några röda droppar på hennes kudde, i samma höjd hennes mun är.
Nån som vet vad det kan va!?
När jag lyfte upp min dotter på 7 veckor ur sin säng för en liten stund sen så upptäckte jag några röda droppar på hennes kudde, i samma höjd hennes mun är.
Nån som vet vad det kan va!?
Ingen aning faktiskt, ring sjukvårdsupplysningen!
Har hon kanske rivit sig i munnen med nageln? Kolla det. Annars, ring sjukv[rden
Hon kan ha klöst sig i ansiktet eller munnen. Ett bett från något kryp? Har du haft sår på bröstvårtorna, så hon har fått blod i sig?
Tittade närmare nu när jag bytte på henne och såg att det inte kommer från munnen, utan från örat. Det var lite torkat blod där.. Kan inte direkt se att det är nåt rivsår, men det kan ju vara väldigt litet också.. Hon har vassa naglar och ligger ofta och drar sig i öronen, så det kan ju vara det, men är ju orolig ändå..
Fila naglarna på henne, vi fick en fil på BB. Så undviker du lite av alla dessa rivmärken de orsakar sig själva
Så, nu har vi varit på bvc. Var som anat, hon hade rivit sig i örat.. Så lättad att det inte var nåt mer..