• Anonym

Blod på kudden hos spädbarn! Snälla snabba svar!!

När jag lyfte upp min dotter på 7 veckor ur sin säng för en liten stund sen så upptäckte jag några röda droppar på hennes kudde, i samma höjd hennes mun är.
    Nån som vet vad det kan va!?

• Svar på tråden Blod på kudden hos spädbarn! Snälla snabba svar!!
  • Anonym

Ingen aning faktiskt, ring sjukvårdsupplysningen!

• lövet2

Hon kan ha klöst sig i ansiktet eller munnen. Ett bett från något kryp? Har du haft sår på bröstvårtorna, så hon har fått blod i sig?

The next time I´ll kill you!
  • Anonym
    lövet2 skrev 2009-08-24 06:43:33 följande:
    Hon kan ha klöst sig i ansiktet eller munnen. Ett bett från något kryp? Har du haft sår på bröstvårtorna, så hon har fått blod i sig?
    Men känns som det var för mycket för att vara från att hon rivit sig.. Vi har inte varit ute, så kryp kan det nog inte va, och inte ammar jag heller..
    Vet inte vad jag ska tro! Ska till vårdcentralen sen, bvc är på samma ställe så tänkte gå upp och höra om de vet vad det kan va..
  • Anonym

Tittade närmare nu när jag bytte på henne och såg att det inte kommer från munnen, utan från örat. Det var lite torkat blod där.. Kan inte direkt se att det är nåt rivsår, men det kan ju vara väldigt litet också.. Hon har vassa naglar och ligger ofta och drar sig i öronen, så det kan ju vara det, men är ju orolig ändå..

• MillasMirakel

Fila naglarna på henne, vi fick en fil på BB. Så undviker du lite av alla dessa rivmärken de orsakar sig själva

• Anonym
    MillasMirakel skrev 2009-08-24 07:10:43 följande:
    Fila naglarna på henne, vi fick en fil på BB. Så undviker du lite av alla dessa rivmärken de orsakar sig själva
    På bb sa de till oss att vi inte får röra hennes naglar på annat sätt än att riva av dem när de håller på att lossna..
  • MillasMirakel
    Anonym skrev 2009-08-24 07:12:30 följande:
    På bb sa de till oss att vi inte får röra hennes naglar på annat sätt än att riva av dem när de håller på att lossna..
    vad konstigt. vi fick en liten minifil som vi använde. inga problem. fråga din bvc sköterska sen vet ja
  • Anonym

Så, nu har vi varit på bvc. Var som anat, hon hade rivit sig i örat.. Så lättad att det inte var nåt mer..

Svar på tråden Blod på kudden hos spädbarn! Snälla snabba svar!!