Inlägg från: blinkalilla |Visa alla inlägg
  • blinkalilla

storhandla!!

För oss (2 pers.) brukar vi vanligtvis handla mat/hygien för 4000 per månad och det tycker jag är aningen för mycket.

Förra månaden försökte vi köra på den metoden som du vill testa och då blev det mycket bönor, linser, tomatpure, pasta , om man hittar köttfärs lite billigare kan man köpa mycket och frysa in, frysta grönsaker i mängder, stor-/megapack ris, strösocker istället för bitsocker, billigare alternativ till kaffe, te och andra drycker typ saft.
    Dessutom skrev vi inköpslista innan vi åkte hemifrån och följde listan slaviskt inget impulsköp.
    Försökte så gott det gick hålla oss borta från allt vad halv/helfabrikat heter och det har faktiskt funkat mycket bra tycker jag, matkontot gick ner till ca 2500kr.
    Ska definitivt fortsätta på detta sätt.
    Lycka till!

• blinkalilla

Jag tycker din lista ser jättebra ut..kanske kan ni spara lite pengar på att köpa mindre av de dyra frukterna.

• blinkalilla
    Viktorsmamma skrev 2009-08-24 14:13:10 följande:
    ja sant.. äpplen och bananer ska vi ha då de är till sonen. stuntar nog i päron och melon. men ska istället ha sockerärtor! mums när man äter sallad:D
    och avokadon missade du
    Nej skämtar bara, ibland kan man få unna sig eller hur?
  • blinkalilla
    nickefiki skrev 2009-08-24 14:17:58 följande:
    Lite OT, men du som skrev om potatisbullar, var köper du det? Jag har jagat både på konsum och ica, men de har inte.
    JAg brukar köpa potatisbullar på willys.
  • blinkalilla
    Viktorsmamma skrev 2009-08-24 14:18:06 följande:
    :P ja jag skulle skippa den om ja kunde, =/ sambon har på jobbet till "mellanmål" för att inte äta lika mycket mackor.... jag hatar de såjäkla dyrt.. kanske kan "missa" att köpa den.. =P sånn jäkla utgift varje månad med massa avokado..
    Han kan kanske ta med sig annat som är billigare typ filmjölk/fruktyoghurt och musli, gröt.
    Och det håller ju en mättare än vad en futtig avokado gör tycker jag.
  • blinkalilla

Jag tycker att bullreceptet på vetemjölens paket blir så torra.
    Man måste ha ordentligt med smör för att de ska bli saftiga.

Svar på tråden storhandla!!