Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

storhandla!!

Vi brukar i familjen "storhandla" 1 gång per vecka för ca 500kr.

denna månad tänkte jag "Störrehandla" mer än vanligt. dvs fler av varje, konserver, barnmat osv nu när lönen kommer...

men behöver hjälp!!!

ge mig råd på konserver som är bra att ha hemma, andra saker som är BRA att ha hemma, gärna en lista på massa mat, vi kan alla hjälpas åt  att hjälpa varandra och storhandla.

då jag "bara" bott hemifrån 1 år och har en 10månaders med min sambo så behövs de lite hjälp till mig iaf..

ska skriva vår lista idag men skulle vara bra med råd från FL som brukar vara bäst på det.

Skriver in min lista efter träningen ikväll!

Viktor 26/10-08
  • Svar på tråden storhandla!!
  • Viktorsmamma

ja asså, då kan de bli 500kr en vecka på stohandling men blir tillköp 1-2 gånger i veckan på 100kr var ca för man upptäcker saker man har glömt! vill undvika dessa småhandlingar och göra större handlingar istället:D

har skrivit en lista med saker. komplettera gärna till om ni kan komma på nått jag glömt (äter inte pulver mos eller soppor eller frysta grönsaker)

Bröd
    lasangette
    krossade tomater
    tomatpure
    passerade tomater
    kassler
    rapsolja
    ketchup
    ravioli på burk
    kaffe
    äpplen
    päron
    bananer
    melon
    avokado
    sallad
    gurka
    potatis
    paprika
    majs (burk)
    falukorv
    köttfärs (extrapris lidl. scan)
    fiskpinnar
    pyttipanna
    mjölk
    actimel
    proviva
    keso
    pronjuice
    saft
    smör
    milda flytande + baksmör
    jäst till bullbak
    barnmatsburkar
    gröt
    annan barnmat
    riven ost
    tacokryddor
    tacosås
    creamfreish
    gräddfil
    grädde

oj kom på mer på denna lista än på papperslappen ja hade :D

får ta och skriva ut en komplett lista innan imorgon! =D

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

vad behöver jag inhandla för att kunna baka bullar?`

har aldrig gjort de sen ja bodde hemma:P har varken recept eller hur man gör det. så om nån hjälper mig blir jag glad{#lang_emotions_sealed}

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

ja sant.. äpplen och bananer ska vi ha då de är till sonen. stuntar nog i päron och melon. men ska istället ha sockerärtor! mums när man äter sallad:D

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    blinkalilla skrev 2009-08-24 14:16:10 följande:
    och avokadon missade du Nej skämtar bara, ibland kan man få unna sig eller hur?
    :P ja jag skulle skippa den om ja kunde, =/ sambon har på jobbet till "mellanmål" för att inte äta lika mycket mackor....

jag hatar de såjäkla dyrt.. kanske kan "missa" att köpa den.. =P sånn jäkla utgift varje månad med massa avokado..
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

precis.. ska nog handla fil åt han, han gillar ju det med:D billigare dessutom!

vet du nått om bullbak? vad som behövs osv? :D

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    Callistrate skrev 2009-08-24 14:31:52 följande:
    Till bullar behöver du mjöl, socker, jäst, mjölk och smör. Och så kanel samt pärlsocker förstås. (dubbelkolla gärna om jag har missat någonting )
    funkar det med laktosfri mjölk eller ska jag köpa en liter vanlig mjölk till det?
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

:O ska kolla^^

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

de stod ju på påsen * känner mig dum*

nej nu måste jag skynda mig ut.. ska ju fasen va och träna snart :O
    ojoj vad tiden går!!

men skriv era matlistor och komplettera gärna min!

Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

gick bra idag! nästan 1000kr handlades de för... missade några saker för vi hade super brottom då sonen blev akut hungrig? :O

och jag smart mamma hade inte med varken majskrokar, smörgåsrån el FLASKA!! shit verligen dum idag jag..  =P

så blir de ändå en shopping tur imorgon förmiddag då kolsyrepatronen i sodastreamern tog slut nu :S typiskt!

Viktor 26/10-08
Svar på tråden storhandla!!