• Dreamy88

Är så rädd - stor bebis:(

Jag har åkt på havandeskaps förgiftning och dom har försökt sätta igång mig.
    Så låg inne 3 nätter förra veckan, provade gel 3 ggr. Det hjälpte, men inte tillräckligt mycket. Så kunde inte få dropp och fick bara pinvärkar.

Åkte tillbaks idag för jag hade tid för ul.
    Fick då reda på att bebis nästan väger 5kg redan!!!
    Jag har visserligen gått 4 dagar över tiden, men ändå!!

Bebisen mår bra och får näring och allt det där iaf, så det är ju super..
    Men nu vill dom inte låta mig gå mycket längre pga bebisens storlek.
    Så på torsdag ska jag tillbaks, då ska dom försöka ta mitt vatten..
    Jag är super nervös. Ungen hinner ju växa lite mer tills dess med ju!!:(

Någon som har erfarenhet av att föda stora barn?? BRA erfarenheter, som kan lugna mig lite. För jag är helt knäckt alltså!

• Svar på tråden Är så rädd - stor bebis:(
  • Beckah82
    Dreamy88 skrev 2009-08-26 09:51:44 följande:
    Ja vi får se.. I morgon gäller det - förhoppningsvis.Trodde ju det sist när jag fick gel också. Men det gav som sagt MEST bara pinvärkar, även om jag öppnade mig mer och så.MEn nu vill dom ju inte ge mer gel. Så har jag öppnat mig mer, var öppen 2,5 cm sist bara, så sätter dom väl dropp. Annars tar dom hål på hinnorna:)
    Lycka till imorgon!
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Hoppsan BF 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
  • Dreamy88
    Beckah82 skrev 2009-08-26 09:55:56 följande:
    Lycka till imorgon!
    Tack tack:))
  • Rosa Helena

Hejsan!
    Jag har ett barn som vägde 5,2 kilo när han föddes och han var 57 cm lång.
    Förlossningen tog från vattnet gick 9 timmar och gick superbra! Jag var skiträdd innan för de hade talat om för mig att bebisen nog var stor ( jag hade värsta dödsångesten) men såhär med facit i hand - nema problema
    Det kommer gå galant, lycka till..

• Aiwendil

Min förste son vägde 4400 och det gick bra. Han hade stort huvud också men jag sprack nästan inget...
    Min andre son som kom nu den 15e vägde 5740 gram men det slutade med ett akutsnitt för han var fööör stor. Huvudmått på 39 cm...
    MEN det var ett bra beslut och jag är rätt nöjd ändå att det blev som det blev

Isaks lillebror Tim har anlänt den 15e augusti 2009
  • Loa

Jag har fött ett barn på 5720g och det gick hur bra som helst!

Lycka till - det kommer att gå bra

• Pellepellepelle

Jag är också rädd för att föda ett stort barn (har gått över en vecka nu och för 8 dagar sedan beräknade de att bebisen vägde 3,9kg) MEN har en kollega som fött 3 stora barn, mellan 4,9-5,5kg, aldrig spruckit och allt har gått jättebra. Jag försöker tänka på henne, men det är alltid lättare att lugna andra av ngn anledning .

Jag kanske blir igångsatt imorgon, ska på kontroll.

Lycka till imorgon, det kommer gå toppen!!

• Aiwendil

Det är ju egentligen huvudmåttet som avgör det mesta...
    Det kommer säkert gå bra!
    Håller tummen!

Isaks lillebror Tim har anlänt den 15e augusti 2009
  • Mimmi P

Huvudmåttet och hur mamman är byggd är väl sånt som spelar stor roll om inte bebisen är extremt stor.
    Min son vägde "bara" 4 kg men hade ett huvudomfång på 40 cm vilket är stort! men det gick jättebra, fick sy några stygn.

• Dreamy88
    Loa skrev 2009-08-26 15:38:44 följande:
    Jag har fött ett barn på 5720g och det gick hur bra som helst!Lycka till - det kommer att gå bra
    Oj oj oj! Det var inte dåligt. Men klarar du det ska nog jag klara min 5kgs klump. Om inte dom mätt fel på ul så h*n är större än beräknat:P.. hehe.. Mja, går nog bra!
  • Dreamy88

Får se om dom tar mitt vatten och sätter igång mig på riktigt idag då.
    Nervös som tusan. För förlossningen i sig. Och att ungne är stor hjälper ju inte, men ska tänka på det ni skrivit här så kanske jag lugnar mig :)

Svar på tråden Är så rädd - stor bebis:(