Inlägg från: Thaleya |Visa alla inlägg
  • Thaleya

Idol-2009

Tiro skrev 2009-10-09 22:57:53 följande:
    och jag lackar ur när någon klagar på att Sverige har dålig musiksmak. Vem är det som bestämmer normen på vad god musiksmak är? Hade jag fått beatämma hade Camilla stått på prispallen, det hade strömmat ut tysk techno ur alla stadens högtalare och E-type hade varit president!
    Men förlåt då, bra framträdanden och bra musikaliskt. Sverige bedömer bra framträdanden som dåliga och dåliga som bra, det märkte vi väl i kvalet.

Jag vet inte ens om det är värt att kommentera det nedre du skrev.
  • Thaleya
    janniahlholm skrev 2009-10-09 23:02:23 följande:
    Damn va rätt jag hade :) Satte rätt personer som "hängde löst" också rätt som åkte ut. Tyvärr tyckte jag inte att det var rätt person, men jag gissade rätt iallafall. Känns lite tråkigt att man röstar ut någon som sjunger sjukt bra, när hon ställs mot en sångare som inte är i NÄRHETEN av hennes kaliber sångmässigt.. men men, det ska väl vara en helhet och Karolina kanske bara är bra när hon får riva i och vara lite soul eller jazzig.
    Jag håller med dig, gissade rätt men tyckte det var fel.
  • Thaleya
    PixL skrev 2009-10-09 22:14:41 följande:
    Jo. Och så var det det där med Camilla. "Buhu, jag vill ha konstruktiv kritik. Att jag har fint nagellack och så." Är tjejen allvarlig, är hon dum i huvudet på riktigt?
    Hahah jag håller med, blåst kommentar.
  • Thaleya
    Silverkatten06 skrev 2009-10-09 23:07:15 följande:
    Fast hon sjöng ju inte direkt "sjukt bra" idag utan snarare "sjukt dåligt" och ska man vara artist kan man liksom inte bara vara bra ibland.
    säg det till de som röstade vidare Camilla förut.

och jaa jag är långsur.
  • Thaleya
    Silverkatten06 skrev 2009-10-09 23:16:03 följande:
    Tja, jag är inget jättefan av Camilla, hon är lite för mycket schlager för min smak. MEN hon har aldrig sjungit så falskt som Karolina gjorde idag, trots sina märkliga arr på vissa låtar..
    Njae jag håller inte med.
    Jag tycker karolina var ytte pytte falsk. det var kören i bakrunden som var osyncade och falska.

men jag håller med om att mellanspelet på karolina var smärtsamt att se ikväll. Å andra sidan var hennes Fever och this is a mans world otroliga, vilket borde väga upp för okejiga framträdanden från andra deltagarna.
  • Thaleya
    Tiro skrev 2009-10-09 23:23:51 följande:
    om man tar mig på allvar så är det kanske inte värt att sjunka så lågt att kommentara mitt inlägg....*ler*...Men mitt lilla utspel beror på tusen timmar av diskussioner om vad somär musik och inte.
    Förstår faktiskt inte alls ditt inlägg nu :D, ber om ursäkt för att jag är korkad.
    Jag kommenterade ditt inlägg för att jag ville svara, men jag tycker att det var så långt ifrån mina åsikter att e-type ska bli president att jag bet mig i tungan och var tyst för jag ville inte bråka.
  • Thaleya
    Hallonröd skrev 2009-10-09 23:24:14 följande:
    Nja så cool tycker jag inte att hon är tyvärr...gillar inte henns stil med dreads osv. men sjunga kan hon väl...
    Och jag tycker att hennes dreads är jättefina :D

Vill hon ta bort dem så går det utan att hon rakar av sig håret för hon har utfyllningsdreads ändå. Så vi kanske får se henne utan senare i idol.
  • Thaleya
    Hallonröd skrev 2009-10-09 23:32:52 följande:
    Nää...tycker dreads är så  90-tal...får en känsla av att hon förlitar sig för mycket på dreadsen liksom.....typ "jag har så häftigt hår,  spelar ingen roll hur jag sjunger..."
    joo många gör ju det, tror dock inte att hon gör det för hon sjunger helt ok.
  • Thaleya
    Tiro skrev 2009-10-09 23:32:42 följande:
    sorry... du är absolut inte korkad. Bara jag som spinner vidare som sören (hög på min innebandyvinst där jag gjorde mål och att karolina åkte ut.) Hihi.. E-type är kanske inte min favorit men dock min mans...*ler*
    haha ok.

Jag hoppas iaf att Karolina tar sig till USA och blir en stor kändis där :) Meryl Streep lär ju få en chock när hon ser henne.
  • Thaleya
    MassiiMotoo skrev 2009-10-09 23:39:32 följande:
    Fast jag tycker inte hon sjunger bra egentligen. När BAgge var hos henne sjäng hon ju super. minns inte om de var hennes låt eller någon annans. tror de avr hennes egna hon sjöng. Jag vet inte hon känns begränsad. Tror itne hon når Usa.
    ne jag tror inte det heller, men jag hoppas ändå ;)
    Tycker att hon varit grym alla gånger förutom två, en gång då det var nja och en annan var ikväll då det gick kasst.
Svar på tråden Idol-2009