Inlägg från: Thaleya |Visa alla inlägg
  • Thaleya

Idol-2009

Allvarligt, jag skäms för Sverige, aldrig röstar vi vidare rätt låt i någonting. Idag gjorde tilloch med juryn fel, varför undrar jag, tack jäkla jury! Tack jäkla svenska tondöva människor.

Jag startar en egen idol så kan bajs camilla vinna skitprogramet.

• Thaleya

Jossa 79 skrev 2009-10-02 22:46:55 följande:

Blir fan trött. Alla har en egen stil. Vissa rosas för att de är rockiga, varför ska Camilla sågas jäms med fotknölarna för att hon har schlagerstil? Fattar verkligen inte.
    Därför shlager låter hemskt medan rock låter bra.

Sen är det en rnb, pop och rock idol de söker, kom någon in och började rappa så kan jag garantera att det skulle såga med, hur grym personen än är på det.

Fast nu suger ju Camilla på shlager med.
  • Thaleya

Jossa 79 skrev 2009-10-02 22:54:11 följande:

Ja det var väl tur att Sveriges befolkning var tondöv, annars hade ju inte Karolina gått vidare. Hon sjöng ju i fel tonart....
    Jo tydligen, fast jag hörde det inte :D

Men anders verkar ju kunna sånt och han sa ju att hon rätade upp sg med. Sen till hennes försvar så sjöng hon ju i fel tonart pågrund av att musiken spelade i fel. man måste ju följa musiken till en viss grad med.

Sen Har karolina varit jäkligt duktig tidigare.
  • Thaleya

Jossa 79 skrev 2009-10-02 22:51:33 följande:

Hon har förstört TVÅ låtar! Big deal. Ge henne en chans nästa fredag och se vad hon gör. Gör hon samma sak då, ja DÅ kan man snacka om dumdristighet....
    alltså allvarligt om du ser det såhär istället.

Hon var nästan inte påväg att komma vidare första gången, alla andra har varit medelmåtta. När hon var sjuk då fick hon ros - men det var mestadels för att hon försökte inte för prestationen. Sen sågar hon två framträdanden. Overall - vad har hon egentligen åstadkommit?!

Medan andra har gjort betydligt bättre ifrån sig. Det är en tävling, man har inte råd att klanta sig fatalt TVÅ GÅNGER, speciellt om man inte har något i bagaget som kan backa upp det, för det har hon inte.
  • Thaleya

Jossa 79 skrev 2009-10-02 22:57:43 följande:

Jag gillar inte hennes whalande hela tiden......
    jag tycker också att det blev för mycket i slutaudition numret, men nu de två senaste gångerna har hon varit fantastisk.
  • Thaleya
    Superbia skrev 2009-10-02 23:00:10 följande:
    Jaha.. och Moa då? Varför fick inte hon vara med *besviken*
    Ja Moa, Clara och Rasmus.

Gjorde mycket bättre ifrån sig än Eddie, Camilla och Niklas (även om jag gillar Niklas starkt ändå!)
  • Thaleya

Jossa 79 skrev 2009-10-02 23:01:03 följande:

Eh? Hon gick ju vidare, så visst hade hon råd. Jag tycker inte heller hennes framträdanden var särskilt bra, tycker bara det är kul att hon kom med för att hon just är så "schlageriserad". Det har ingen annan varit förut. Antagligen hade hon väl dessa två låtarna inövade inför gårdagen, hon visste ju inte att hon skulle bli totalsågad och hann väl därför inte öva in en andra låt. Min teori.
    Hon borde inte ha haft det, inte om Sverige hade varit fyllt med normala människor istället för shlager älskare.

Nej man har egentligen inte råd att klanta sig två gånger i en sådan tävling, en gång okej men två är för mycket.

Carl klantade sig en gång och åkte ut, det är synd men rätt. Camilla klantade sig två gånger och har inget i bagaget - hon åkte inte ut - logiken i det?
  • Thaleya
    Havannasmamma skrev 2009-10-02 23:05:46 följande:
    vilka wildcards gick vidare ikväll!!?
    Camilla (total flopp), Niklas, Eddie och Reza.

Jon åkte ut.
  • Thaleya
    Havannasmamma skrev 2009-10-02 23:07:44 följande:
    neej inte camilla hon e lite för mkt tycker jag..
    mycket för mycket efter du sett dagens avsnitt.
  • Thaleya

Jossa 79 skrev 2009-10-02 23:08:27 följande:

Så man är bara normal om man gillar pop och rock.... Intressant! Vadå "inget i bagaget"?
    Nee, men jag är irriterad nu, du får ställa dig till shlagerälskare om du är det. :)

Hon har inget bra framträdande alls, under hela idol tiden, det enda som dög var när hon var sjuk.
Svar på tråden Idol-2009