• Gul13

På vilken pergokur blev du gravid?

Jag vet att FL inte är någon sann vetenskap ... Men nu är jag så förbaskat trött på äl, pergopiller, blodprov, sex, räkna dagar ... Snart ger jag upp! Jag behöver lite lite hopp.

Enl blodprov ägglossar jag jättebra och ändå ska jag börja med 4 pergokuren i morron. Inga mf, ingen graviditet (vi har försökt 2.5 år).

Hur många kurer åt du innan du blev gravid?

• Svar på tråden På vilken pergokur blev du gravid?
  • amorosa

Är inne på min 8:e pergokur... Ännu inget plus på stickan en endaste gång... Börjar med ivf i september. Kanske dags för er att gå vidare också?

• Hille76

Åt 8 kurer utan resultat, och nu har jag gjort IVF istället......ruvar från imorgon, hoppas att det går för er ändå, vi hade oxå försökt 2 och halvt år, skittufft...
    Lycka till!

• Jennikas

Åt 2 kurer sen plussade jag! Men då hade vi försökt i 1½ år också innan det! Lycka till

• challis777

Jag fick plus efter min 4:e kur pergo. Det var en dubbelkur och jag åt Metformin samtidigt. Jag är i v. 7 nu.
    Lycka till!

• jessieC74

jag har ätit 9 kurer och inget pluss, ska ringa min läkare nu i september när dom öppnat efter sommar stängt, hoppas det blir annan behandling nu..

• Gul13

Tack för era svar.
    Vi är för gamla för IVF bekostat av landstinget. Dessutom har vi en dotter sen tidigare.

Dubbelkur? Jag föreslog det för läkaren men eftersom min äl har kommit igång igen efter 3:e pergokuren så tyckte hon inte att det fanns någon anledning att öka dosen.

Nu har jag alltså ätit 4:e kuren och sexar för fullt och hoppas på resultat.

Jag tar gärna emot fler svar.

• blåregn

Vi hade försökt bli gravida ca 1 år. Började med pergo, enkeldos och blev gravid efter 4:e kuren... Har dåligt FSH värde, dvs dålig äggkvalité vad jag har förstått... LYCKA TILL!! Ge inte upp! Jag vet nästan precis hur du känner det. Men så en dag kanske det där + finns på stickan!

• Gul13

Blåregn: Grattis. Roligt att det lyckades för er.
    Igår kom mensen som väntat. Börjar ge upp faktiskt. Har två kurer kvar. Sen blir det nog spolning ... sen skiter jag i det här och inser att vi blivit välsignade med ett fantastiskt underbart mirakel. Och vi är glada för det.

• CASJEN

5e Pergokur, och då hoppade jag över all som hade med tester att göra och bara avslappnade av tills jag visste att det var dags att mensen skulle komma.
    Då jag blev sen, köpte jag en grav.test o plussade.

Lycka till!

• cod1984

Hej!

Jag har ätit 6 kurer dom har inte funnit nåt fel på oss, men inget pluss här inte.
    Ivf möte i december ska bli skönt!
    Lycka till!

• S1975

Plus imorse efter första stimulerade insemination med Pergotime ( dubbel dos ) och Ovitrelle.

• Hjärtat längtar
    S1975 skrev 2009-10-13 21:19:08 följande:
    Plus imorse efter första stimulerade insemination med Pergotime ( dubbel dos ) och Ovitrelle.
    GRATTIS!!! Vad roligt!
  • Aqua ros

Åt 7 kurer varav 2 var trippeldos, bokade tid för insemination och fick Puregonsprutor i stället och plussade på andra försöket!
    Är nu i v 28

Lycka till

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
Svar på tråden På vilken pergokur blev du gravid?