• äiti

vill ha tips på buffe mat som är enkel och inte altför dyrt

• Svar på tråden vill ha tips på buffe mat som är enkel och inte altför dyrt
  • äiti

oj trodde någon kunde hjälpa mig

• Kjell2

Grava lax själv. Väldigt gott, enkelt och billigt. Servera med kokt potatis, vispa till en gavlaxsås och sen bröd och salla.

• äiti

hur mkt lax ska det köpas för ca35. 40 per????

• Fruochmamma
    mix av kallskuret marinerad kyckling på spett marinerad fläskfilé serveras skuren olika bröd med ostar pastasallad bulgursallad soppa med bröd (mini)pajer gravad lax med sås

Har lärt mig under tidens gång att man faktiskt inte behöver så många olika sorters rätter på en buffé som man kan tro.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kjell2
    äiti skrev 2009-08-25 13:37:11 följande:
    hur mkt lax ska det köpas för ca35. 40 per????
    Om det serveras som enda kötträtt räkna med 150 g per person.
  • Mumin80

Olika sallader, t.ex. pastasallad, hemlagad potatissallad. Röror av olika slag, t.ex. hummus, tzatziki (googla efter recept) och grönsaker och bördstavar/knäckebröd att dippa. Hemmagjorda köttbullar (till potatissalladen). Grönsallader av olika slag. Inlagda grönsaker. Pajer av olika slag. Lagar du maten själv så blir det mesta billigt, i synnerhet om du håller igen lite på kött och sånt och satsar på mycket grönsaker och sånt i maten.

• äiti

pastasallad lät gott
    har ätit pasta som är lite krämig undra vad det vad i den????

bröd och ost tänkte jag ha
    och sallad .

kanske lite kallskuret till ( kyckling , och fläskfile)

• Mumin80

Googla på pastasallad

Men det är ju ganska lätt att svänga ihop en god dressing till pastasalladen, t.ex. med gräddfils-/creme fraiche- eller yoghurtsbas + olika kryddor. Som sagt, googla så hittar du nog en bunt goda recept.

• Snuttjulla

du kan servera i princip vad som helst, bara det är tjusigt upplagt. När min käre far fyllde jämt, hade vi buffe-bord med:
    Potatissallad, potatisgratäng, pasta sallader i olika utföranden. Helgrillad fläskfile, skuren, skinka, kalkon, rostbiff, minipizzor,olika pajer, kyckling på spett, prinskorv och köttbullar, smörgåstårtor, ost, kex, massa olika hembakta bröd, (kan tipsa om italienskt pannbröd som går att variera smakerna på i det oändliga) och grönsaker, både som stavar och som grönsallad. Sen hade vi även fruktfat, med läckra frukter, som var skivade och upplagda. Kan tillägga att bara man planerar, så behöver det inte kosta skjortan. Handlar man i god tid, och lägger vissa saker i frysen, är det inte svårt att hålla nere priserna. Passa på att köpa kycklingfile när det säljs för 30kr/KG, fläskfile när de säljer den för 69 kr/kg, och pajer, pizzor är billigt. Sen kan du också ta hjälp av närmsta familjen, brukar vara många som gärna hjälper till, tex att baka, så du slipper göra allt själv. Kanske har nån nåt smarrigt recept, som gör att det blir lite variation. Lycka till.

• äiti

gud vilka ider jag fick tackar

nu ska det planeras

har en månad på mig

Svar på tråden vill ha tips på buffe mat som är enkel och inte altför dyrt