Inlägg från: Stimorol81 |Visa alla inlägg
  • Stimorol81

Hemofer tabletter. Bra el dåliga

Har provat massa olika tabletter för mitt låga järnvärde. Niferex, Fexim och nu senast Duroferon. Men jag får SÅ ont i magen. Magknip, illamående och allmänt magsjuk. Fick rådet av läkaren att köpa Hemofer istället. Ska inte ens ha några biverkningar om man läser om dem på nätet. Någon annan som har provat Hemofer och har ngt gott eller ont och säga om dem?

• Svar på tråden Hemofer tabletter. Bra el dåliga
  • Stimorol81

Dricker Blutsaft varje dag, tyvärr så verkar det inte göra så stor verkan på mitt järnvärde eftersom värdet bara blir sämre och sämre. Men jag fortsätter dricka det iaf varje dag för det gör iaf inte saken sämre och magen fungerar. Sen kan man ju som Ölandstok skrev prova Laktulos, men det har jag också gjort och blev "magsjuk" av det också. Så jag verkar inte tåla ngnting. Det enda är blutsaften, men det fungerar ju inte. Så jag vet inte vad jag ska ta mig till? Äter bra gör jag, spenat, broccoli, persilja m.m flera gånger i veckan. Kan ju inte lämna huset för jag blir så magsjuk av alla järntabletterna jag har provat.

• Stimorol81

Var hos läkaren igen idag och tog åter upp mitt problem med järntabletter. Jag hade ett värde på 105 och hon sa, drick din blutsaft, men du MÅSTE äta järntabletter också det är jätteviktigt och dessutom fortsätta äta järnrik mat. Så hon tyckte det var en bra idé att åtminstonde prova Hemofer. Så enligt läkaren är det viktigare man äter järntabletter även om man blir sjuk av dom, än att man har järnbrist.

Svar på tråden Hemofer tabletter. Bra el dåliga