• musli

Hemofer tabletter. Bra el dåliga

Jag tar bara Hemofer Plus. Efter att ha fått noll effekt av andra järn-tabletter så återgick jag till Hemofer Plus. Hemofer innehåller högre halt av hemjärn som lättare tas upp i kroppen än t.ex. järnet i Blutsaft eller Niferex, samt att det innehåller folsyra som också behövs för upptag av järn i kroppen.
    Jag tar 4 tabletter varje morgon tillsammans med apelsinjuice och två mackor med skinka. INGA mejeriprodukter eller kaffe/te inom 2 timmar före eller efter intag.
    Jag har höjt mitt Hb från 106 till 119 och mår mycket bättre igen!!!
    Har inga problem med magen heller längre.

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • musli
    Stimorol81 skrev 2009-08-25 20:14:18 följande:
    Var hos läkaren igen idag och tog åter upp mitt problem med järntabletter. Jag hade ett värde på 105 och hon sa, drick din blutsaft, men du MÅSTE äta järntabletter också det är jätteviktigt och dessutom fortsätta äta järnrik mat. Så hon tyckte det var en bra idé att åtminstonde prova Hemofer. Så enligt läkaren är det viktigare man äter järntabletter även om man blir sjuk av dom, än att man har järnbrist.
    Alltså, ett bra Hb betyder ju att blodet syresätts bättre och det är bättre för bebisen, särskilt under förlossningen. Och Hemofer är bra! Mest hemjärn i dem och lättare för kroppen att ta upp. Börja med 2 och se hur det funkar, funkar det bra kan du gå upp till 3 eller 4 som är det som rekommenderas gravida och då fylla på rejält med järn fram till förlossningen. Hemofer Plus innehåller som sagt folsyra vilket också hjälper till i upptaget av järn i kroppen!
    Hanna 050511 & lillebror bf 090919
Svar på tråden Hemofer tabletter. Bra el dåliga