• Efi

Vart ska man bo i Stockholm???!!

Jag bor i en förort i stockholm vilken jag inte tycker är den bästa med tanke på att man har barn. Det är nämligen rätt så hög kriminalitet här och det busas på kvällar och nätter. Jag är inte från staden och undrar nu var ni tycker är det idealiska stället att bo på i Stockholm? Jag vill ha lugn och ro (låg kriminalitet!) med bra skolor och förskolor, men samtidigt vill jag ju inte bo ute på landet, gärna nära till ngt centrum eller stormarknad. Finns det några trevliga ställen?????

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!
  • Efi

Vilka mer tips har ni om de norra förorterna??? Vilka områden i sollentuna kan ni rekommendera, rotebro, häggvik tex??? Vill Bli Tre, varför gillar du inte sollentuna?? Hur hög kriminalitet är det i upplands väsby? Någon som vet? Har hört så mycket blandat om det stället!!

Tacksam för svar!!! /efi

• Efi

Oj många råd och svar, tack! Jag bor nu i kista och trivs bra men vill inte bo här mer än ett par år till. Har av någon anlednign fastnat för sollentuna men inte stationen sollentuna utan helenelund, norrviken, häggvik, rotebro och rosersberg, vad vet ni om dessa områden??

Vill Bli Tre, var i sollentuna gick du i gymnasiet/bodde??? Är det mycket bråk/kriminalitet där anser du????

Tycker det är så hemskt jobbigt det här med att hitta boende..... tacksam för fler svar!

• Efi

Andres mamma, förlåt att jag kanske ställer en dum fråga nu...var ligger glömsta?

• Efi

Trevligt att man får så många förslag på områden i Stockholm. Har en lite fråga angående segregeringen som kommit upp lite..... Är den inte rätt så utspridd i de flesta förorter där det finns både lägenheter och radhus/villor. Jag tycker mig se även i områden som solna med hagalundshusen mitt i även som ett område med betydliga klassskillnader? Fast det kanske är värre i tex rotebro???

Är det någon som vet något om området rosersberg som ligger i sigtuna kommun, stationen mellan upplands väsby och märsta??? Och är det någon som vet hur det är i Märsta??? Trevligt eller inte??

Tacksam för ytterligare svar...

• Efi

Skydiver: Hur tycker du annars det är i sollentuna? Är det ett bra ställe för barnfamiljer? Jag bor ju i kista, tycker du sollentuna är bättre än kista då du bott på båda ställena?? Vill ju ifrån lite hur det är här... och var exakt ligger viby? /Efi

• Efi

Vi bor nu i bostadsrätt och planerar att antingen fortsätta bo så eller i radhus/villa. Ekerö låter mysigt har hört lite om det förr, men är det inte väldigt långt från stan? Jag vill gärna ha bra kommunikationer ut mot e4:an så att jag lätt kan åka norrut till släktingar jag har där.

MINI25: vilken högstadieskola är det som är så hemsk? När du säger sollentuna är det då högstadieskolan i sollentuna (station - det området) eller är det i stort sett alla högsstadieskolor/gymnasium i sollentuna???

Finns det gymnasium/högstadium i viby? Någon som vet?

Tack återigen för alla svar jag får... /Efi

• Efi

ok så sollentuna har bara ett gymnasaium, då förstår jag, tack. vad krångligt allting känns...jag vet inte vart jag ska bo...phu...suck.

• Efi

dulia! ligger högstadiet långt från viby? Vad finns mer i närheten? Något centrum el stormarknad?? Har ni bott där länge? /Efi

• Efi

LoppanL81 vilka områden i sollentuna rekommenderar du??? /Efi

• Efi

Sevgilim: Jag trivs också i kista, det är helt perfekt med alla lekparker och promenadstråk och så centrumet såklart!! Men jag längtar mer och mer till ett mer radhus/hus-ställe med egen uteplats och som är lite lugnare än den här "storstadsmiljön" som det är här. Radhusen i kista är inget som lockar mig för tillfället, de ligger alltför tätt inpå varandra, jag vill ha lite mer plats runt omkring mig. Sollentuna tycker jag verkar lite mer "lantligt" med natur och vatten men ligger ändå nära stan med pendeln. Så ligger det till. /Efi

• Efi

Pius: Tack, det låter mysigt, ska jag kolla upp! Såg just nu dock inga annonser på hemnet eller bovision, men det kanske kommer så man kan se lite! /Efi

Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!