Inlägg från: Pius |Visa alla inlägg
  • Pius

Vart ska man bo i Stockholm???!!

hohoo jag är uppvuxen i sollentuna.
    det finns såklart bättre och sämre områden i alla kommuner (byar, städer, förorter) men om jag ska lista vilka som är "fiiinast" i sollentuna skulle jag säga
    1. Edsviken (väster om själva sjön Edsviken)
    2. Landsnora (öster om sjön)
    3. Töjnan (fast det är trafikstört av E4)
    4. Falkberget (nybyggaranda, söder om Landsnora)
    5. Norrviken
    6. Typ Vaxmora...
    7. Rotebro, så långt från pendeln man kan komma också lite stört av E4...

Norrviken ner mot vattnet skulle jag tipsa om, sen är det ju "bara" pengar det handlar om. Falkberget ligger för off för mig, det kanske kommer bättre kommunikationer men idag måste man åka rätt långt för att handla tex.

längst ner på listan ligger de områden som är FÖR nära pendeln, Malmvägen i Tureberg, Stupvägen i Helenelund, området kring Rotebro "centrum" osv.

Lycka till!

• Pius

Tullinge har jag kört igenom några gånger, nya tullinge stad eller vad de kallar det ser mysigt ut, men finns det nån kommunikation? (erkänner, har aldrig åkt kommunalt åt det hållet, men det är ju svårt att hitta till och med från E4 (ingen skyltning))

• Pius

tjing tjong, jag skulle aldrig bo i stan med småbarn , har så många kompisar som frenetiskt försöker hitta på saker att förströ sina telningar med för att slippa sitta instängda i sin trea... när vi bara tumlar ut på gräsmattan. men som sagt smaken och baken... ha ha

orkar man skaka mjölktåg till stockholm östra när man ska in till stan så tycker jag också att vallentuna är TOPPEN. Like it hårt!

• Pius

Vallentuna ligger ju fortfarande hygglig till i pris eftersom det är 2,5 mil till stan.

Äh det här med problemhålor, det finns ju som sagt i de flesta kommuner vissa områden som är mer kriminellt belastade och där det är oroligt...

Det är ju inte alla som kan bo i Saltis, på Djursholm osv. Och för övrigt har jag hört att det är superstruligt med barnomsorg i Saltis... så alla mynt har ju två sidor.

• Pius

Apropå flygtrafik, spånga solhem vissa delar av bromma är ju också rätt flygstört... för att inte tala om alla ställen som är trafikstörda. det är mycket att hålla i huvudet när man letar boende eller hur!

• Pius

men girlz lägg ner det där tjafset nu! kom med några konkreta tips till TS istället. Era utläggningar, försvar och motargument blir ju som essäer.

när jag bodde i sollentuna var jag livrädd för ligisterna från Vallentuna... nu upplever jag det lite mer nyanserat...

Beroende på jobb och framtidsplaner så är Vallentuna en jättemysig kommun. Inte att rekommendera om man jobbar i södertälje såklart.

• Pius

jag hajjar mini men jag tror ni kommit till vägs ände där

att åka runt är ju kanon, fast det är ju lättare om man har fått några tips så man inte åker planlöst från södertälje till sigtuna... det kan ju ta ett tag

• Pius

kolla in radhusen i sollentuna som ligger på edsbäcksvägen/sångarevägen, de ligger perfekt, nära till bad, skog, park, idrottsplats, simhall, skolor, och på lagom avstånd från centrum.

de ligger liksom i en fyrkant runt en allmänning där det alltid är massa barn och inga bilar. PERFEKT för er efi!

lycka till

Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!