Inlägg från: Saga å Filippa |Visa alla inlägg
  • Saga å Filippa

Vart ska man bo i Stockholm???!!

Född och uppvuxen i Upplands Väsby, flyttade därifrån för 4 ½ år sen och skulle aldrig kunna tänka mig och flytta tebax dit! Har sett för mycket...

Numera bor vi i Åkersberga, stooor skillnad. Lite på landet, men ändå nära stan, stormtrivs.

• Saga å Filippa

Kriminaltiteten är högre i Upplands Väsby än som t ex i Åkersberga, n ä s t an dubbelt så hög!

• Saga å Filippa

Alltså det är fakta som har publicerats i Aftonbladet som jag baserar det på. Framför allt våldet var högre än själva kriminaliteten så som stöld osv.

• Saga å Filippa

Smarties:

Jag har 2 kompisar som har blivit så brutalt misshandlade i Väsby, att det t o m så pass illa, att det hamnade på Efterlyst... Mamma har ett jobb som gör att man får höra en hel del...är som sagt var född och uppvuxen där, därav har ju hunnit se mycket. Industristad...by. Dock bra centrum numera.

• Saga å Filippa

En nackdel till med Väsby, framför allt Rosersberg och Märsta. Den ständiga flygplans trafiken...mycket buller som är rätt störande. Dom börjar komma ner i höjd vid Väsby, för att nosa på Rosersberg och Märsta, beroende på från vilket håll dom kommer ifrån.

När vi bodde i Väsby och satt ute på terassen under sommar halvåret, så var man tvungen att avbryta samtalet i när planen kom och då kom dom med ca ½ - 1 minuts mellanrum... När vi flyttade till Åkersberga, så var det faktiskt avsaknaden av det ljudet som märktes först, man hörde ju fåglarna igen .

Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!