Inlägg från: strojes |Visa alla inlägg
  • strojes

Vart ska man bo i Stockholm???!!

Jag är uppvuxen i Åkersberga. Fint område men sååå segt in till stan med Roslagsbanan. Bodde en kort period i Hallonbegen (höghusen nära t-banan) och därefter i Kista i två år. Hade gärna bott kvar i Kista men hittade ingen lämplig lägenhet. Hamnade i Sollentuna istället, i låghusen bakom de höga Malmvägen-husen från stationen sett. Vi trivs bra här och letar nu radhus/villa här. Var och kikade på ett par hus i Viby och fastnade för området, såg så mysigt ut och det ligger en bit från pendeln. Rotebro skulle jag nog inte välja, har hört att flygplanen stör rätt mycket.
    Allra helst skulle jag flytta lite längre från stan för barnens skull men min man jobbar söder om stan och känns inte som läge att leta jobb nu (är själv arbetslös).

• strojes

Efi: Viby ligger inte i direkt anslutning till pendeln. Det ligger i höjd med Norrvikensstation fast närmast Järvafältet (på andra sidan E4 från tåget sett). Ett radhus- och villaområde. Du kan ju gå in på www.gulasidorna.se och söka på Viby på "karta" så ser du var det är.
    Jag tyckte Kista känndes stökigare än där vi bor nu, och mindre inte så mycket promenadstråk. Idag när jag har barn är jag glad att vi hittade en lägenhet här i Sollentuna istället för Kista (blir mycket promenader med barnvagnen). Kista är ju ett så begränsat område (Sollentuna innefattar ju en hel kommun).

• strojes

Efi: titta in på dn.se och deras bostads annonser sök på några av de områden du fått tips på här och gå på visningar! då får du ju se lite olika alternativ och får en känsla för hur olika områden ser ut.

Svar på tråden Vart ska man bo i Stockholm???!!