Kalasbyxor?
Ursäkta en dum en, men vad är egentligen "kalasbyxor"? Hur ser dom ut? Har hört talas om det men aldrig brytt mig om att ta reda på det. Och "ankstjärtsbyxa"? Är det samma sak?
Hälsningar fröken noll-koll
Ursäkta en dum en, men vad är egentligen "kalasbyxor"? Hur ser dom ut? Har hört talas om det men aldrig brytt mig om att ta reda på det. Och "ankstjärtsbyxa"? Är det samma sak?
Hälsningar fröken noll-koll
kalasbyxor är sådana där tjockare stumpbyxor som man hade när man var liten, med en söm fram och två bak på stjärten! =)
Vanliga tjocka stumpbyxor som flickor brukar ha.
Hade aldrig hört uttrycket ens. Och jag är mamma till två tjejer....
Vad man lär sig här på fl.
Kalasbyxa har du ju redan fått svar på. Ankstjärt är när det är ett par spetsband påsydda baktill på byxan. Oftast på trosor, men även på strump-/kalasbyxor.
Min mamma har ett dagbarn på 2 1/2 som vägrar säga strumpbyxor, det heter kalasbyxor :) gulligt! Liten bestämd tjej!
Tack! Så skönt för mig att ni kunde reda ut detta som legat och malt i mitt bakhuvud ganska länge! Har en liten 8-månaders dotter, så det lär bli kalasbyxor snart!
nämen... kalasbyxor var väl sånna där otäcka nylonliknande strympbyxesaker man alltid fick ha på sig när det var just kalas. bomullsstrumpbyxor är väl inte kalasbyxor.
har inte sett riktiga kalasbyxor på år och dar och lika glad för det är jag. dom var otäcka att ta i, ryser än när jag tänker på det.
Jorå, kalasbyxor kallar man även bomullsstrumpbyxor. Vet inte riktigt vilka du pratar om Ylle, men de kanske kallades så även dom? Jag är säker på min sak, men kanske kan det vara olika.
nicki: dom var inte ribbade, tunna och så noppade dom sig mycket. var det bara jag som hade sånna?
Kalasbyxor är ju supergulligt på små pojkar och flickor. Särskilt när dom har blöja under. Ankstjärtstrosa också såklart.