• ninan

Kalasbyxor?

Ursäkta en dum en, men vad är egentligen "kalasbyxor"? Hur ser dom ut? Har hört talas om det men aldrig brytt mig om att ta reda på det. Och "ankstjärtsbyxa"? Är det samma sak?
    Hälsningar fröken noll-koll

• Svar på tråden Kalasbyxor?
  • Carisma95

Bennys babe:

Tack. Jag tänkte precis säga till jojo 77; "vadå som FLICKOR brukar ha. Det är till killar också....

• bennys babe

Klart att killar också kan ha kalasisar. (Och ankstjärtstrosor.)

• Muminmamman

Kan killar ha strumpbyxor? Det har jag nog aldrig sett tror jag. För mig är det nog en tjejgrej.

• Åke Vilse

Jag har kalasbyxor till sonen istället för långkalsonger när det är lite kyligt ute.

Bara att ta av byxorna när vi kommer in och sedan kan han springa omkring och vara jättesöt i sina kalasisar

• mejram

På mina egna dagisbilder från 70-talet har ALLA barn kalasbyxor och tvärrandiga tröjor

• Vem vet

Är oxå 70-tals unge och det var kalasbyxor och randigt för hela slanten även 1981 på Lekis kortet
    Kalasbyxor =strumpbyxor i bomull och något mer, ribbade med söm i grenen, vanligast med två sömmar bak.

• Vintervila

Usch jag minns de där otäcka kalasbyxorna från jag var liten; de halkade ner och var allmänt obekväma. Ska inte tvinga på min son såna (han är snart 5 månader) utan har köpt långkalsonger till honom. De sitter bättre och han kan dessutom ha dem längre eftersom det inte är fötter på dem.

• bennys babe

Tycker det är så gulligt med killar i kalasbyxor. Vill att min man ska ha det också. *S*

• Vem vet

Ja, de var ju inte så supersköna egentligen eftersom de hasade ner i grenen och hade man sedan byxor över som inte gjorde det så spände det lite

Men kalasbyxor, täckbyxor och massor av snö det är härliga minnen det

• bennys babe

Dom korvade sig över blöjan också.

Svar på tråden Kalasbyxor?