• TyskMamma

Vad heter överklassens barn?

Nu har jag hört så många diskussioner om vad som är dåliga namn att jag inte ens vet vilka namn som är "bra".
    Och eftersom folk påstår att låginkomsttagare/arbetslösa använder "dåliga" namn till sina barn så måste jag utgå från att höginkomsttagare använder mer "acceptabla" namn till sina småttingar, MEN VILKA?!
    Alltså, akademiker och andra höginkomsttagare på FL, kom igen nu.

VAD HETER ERA BARN?!

• Svar på tråden Vad heter överklassens barn?
  • cloudberry79

Akademiker är väl inte automatiskt höginkomsttagare? Iallafall har då inte jag någon vidare lön efter mina fem års högskolestudier...

If you love me - please don't feed me!
  • April Mamma

Trams......ta det namn som NI gillar!!

Vi har en son som heter Liam,vilken anses vara ett "dåligt" namn...men vi är varken dåliga och tjänar inte direkt så dåligt heller =)
    Lillebror heter William =)

• Underbara ungar

Min gubbe tjänar "bra"
    Våra barn  heter Axel och Enya.
    Andra i den här stan som är lite "bättre" än andra har döpt sina barn till Hilda, Wilma, Saga, Leo, etc.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bebis i magen BF 1oo119
  • TyskMamma
    cloudberry79 skrev 2009-08-25 19:05:48 följande:
    Akademiker är väl inte automatiskt höginkomsttagare? Iallafall har då inte jag någon vidare lön efter mina fem års högskolestudier...
    Ok det kanske du har rätt i =)
    Ska vi köra på "direktörer och andra höginkomsttagare" istället då?!
  • Loon

Sägs väl att "högre samhällsgrupper" ofta väljer vanliga klassiska namn på sina barn. Typ: Erik, Karin, Anna, Wilhelm, Karolina, Oskar, Gustaf osv. De väljer sällan "modenamn" som Nova, Liam, Troj, Theo (möjligen Theodor), Leo osv.

Men alltså, man ska ju välja det namn man gillar, oavsett vilket fack folk vill placera namet i...

• fahlbergskan

Vad är detta? Inte ska man bry sig om sånt strunt vad som anses vara fint eller inte.

• Ärla Minou

Sorry TS! Du fick inget napp...

Det tycks vara mer intressant att spekulera i sk WT-namn än i "fina" namn...
    Lättare att sparka nedåt kanske? Det är å andra sidan inte så mycket att skratta åt.

• TyskMamma

äh sicken skit! Och jag som ville veta om det överhuvudtaget finns namn som inte blir klassade som "WT-namn".
    Jag står tydligen också på den "listan"(Linda heter jag) och förr eller senare hamnar väl ALLA namn där. Men jag hoppas vi kan låta bli =(

• 071001

Akademiker är vi inte men maken klassas som höginkomstagare. Vår dotter heter Siri Ingrid Maria.

• P son

Vill man ha ett sådant namn så verkar trenden gå i att döpa barnen till sånt som farmor/formor farfar/morfar heter. Både Siri och Ingrid är ju så fint! Själv heter min Sture och bästisen heter Holger. Snart kommer Kerstin/Elis.
    Lycka till!

Svar på tråden Vad heter överklassens barn?