Inlägg från: TyskMamma |Visa alla inlägg
  • TyskMamma

Vad heter överklassens barn?

Nu har jag hört så många diskussioner om vad som är dåliga namn att jag inte ens vet vilka namn som är "bra".
    Och eftersom folk påstår att låginkomsttagare/arbetslösa använder "dåliga" namn till sina barn så måste jag utgå från att höginkomsttagare använder mer "acceptabla" namn till sina småttingar, MEN VILKA?!
    Alltså, akademiker och andra höginkomsttagare på FL, kom igen nu.

VAD HETER ERA BARN?!

• Svar på tråden Vad heter överklassens barn?
  • TyskMamma
    cloudberry79 skrev 2009-08-25 19:05:48 följande:
    Akademiker är väl inte automatiskt höginkomsttagare? Iallafall har då inte jag någon vidare lön efter mina fem års högskolestudier...
    Ok det kanske du har rätt i =)
    Ska vi köra på "direktörer och andra höginkomsttagare" istället då?!
  • TyskMamma

äh sicken skit! Och jag som ville veta om det överhuvudtaget finns namn som inte blir klassade som "WT-namn".
    Jag står tydligen också på den "listan"(Linda heter jag) och förr eller senare hamnar väl ALLA namn där. Men jag hoppas vi kan låta bli =(

• TyskMamma

3 härliga killar skrev 2009-08-27 09:21:21 följande:

hahaha skrattar på mej!vilka fån det finns...tysk mamma verkar lite tokig
    Ja lite tokig måste man allt vara ibland annars överlever man väl inte FL!
    Alla sk. "WT-diskussioner" har vridit om hjärnan på mig några varv för mycket tror jag bestämt!
    Hur tusan ska man veta vad man ska kalla sina barn om alla namn är "fula"? Så då tar jag helt enkelt och frågar de fiiiina vad de ger sina barn för fiiiina namn, för DE kan man väl ändå inte kalla "WT" för "WT" är väl ändå samma som "underklass"??!
  • TyskMamma

Nej det är inte ett dugg viktigt för mig att döpa mina barn till fiiiina namn.
    Anledningen till att jag startade denna tråden är för att jag vill veta om det överhuvudtaget finns namn som inte klassas som "W T". Den benämningen används ju rätt flitigt på FL och alla möjliga namn har man tagit upp och sagt "det är kasst och det är ännu kassare" Man tävlar nästan i att hitta flest dåliga namn så jag tänkte helt enkelt att om "underklassens" namn är "white trash"(DET TYCKER INTE JAG!!) så måste det väl ändå finnas någon motpol nånstans. Något som man "bör" döpa sina barn till. Alla ropar så högt "du kan inte kalla ditt barn för ditten och datten!" att jag bara ville veta vad som egentligen ÄR gångbart enligt dessa anti-kevin och anti-tindra-fanatiker.
    Och eftersom de påstår att arbetarklassens namn är fula namn så ville jag ha exempel på "bra" nanm. Det förekommer ju inte så ofta på FL!
    Sedan skiter jag högakningsfullt i om min dotters kompisar råkar heta Cassandra eller Charlotte ,bara så ni vet....

Svar på tråden Vad heter överklassens barn?