Inlägg från: LyckligtSlut |Visa alla inlägg
  • LyckligtSlut

Vad heter överklassens barn?

Mealla skrev 2009-08-28 02:45:12 följande:
    April Mamma skrev 2009-08-25 19:06:01 följande: Du vet att Liam & William ar samma namn va? Liam ar den keltiska/irlandska versionen & William ar den engelska versionen.
    Då är de ju olika även om de har samma ursprung!

Hehe, alla akademiker jag känner är fattiga just nu. Var bara tvungen att skriva det.

Har inga egna barn än tyvärr. Just för att jag är en fattig akademiker :)
  • LyckligtSlut
    Mealla skrev 2009-08-28 04:09:20 följande:
    Det ar samma namn sasom Henry och Henrik ar samma namn, eller Karl och Charles, eller John och Johan osv. Olika uttal i olika lander, men samma namn.
    Vet precis vad du menar, men man både ser och hör skillnaden så det spelar väl inte så stor roll? Inte för mig iaf, men kanske andra tänker på det. Vet inte själv vad mina namn betyder. Struntar jag i. Betyder mer för mig vem jag är döpt efter. Skulle jag börja kalla min pappa Charles så skulle han nog tycka att det var ett annat namn än Karl oavsett.
  • LyckligtSlut
    Mealla skrev 2009-08-28 04:26:09 följande:
    Det ar klart att det inte spelar nagon roll, jag blev bara intresserad over att denna person valt samma namn till barnen, om det var nagon speciell tanke bakom, eller om det bara var sa att man tyckte om de olika versionerna, that's all.
    Okej, men de liknar varandra lite, kanske därför? Tänkte om varför en del tycker att det spelar stor roll, men om du inte tycker det så kan jag ju inte fråga dig:)
Svar på tråden Vad heter överklassens barn?