• dillon

    Vårmammor Västerås 2007

    Ny tråd igen!

    Nu närmar sig hösten och mörkret men vi får tända ett ljus, mysa i soffan och leva på våra roliga sommarminnen om orken tryter...och självklart träffas för fika, vin, lek och annat skoj med och utan barn och män!!

    VÄLKOMNA!

  • Svar på tråden Vårmammor Västerås 2007
  • atelli

    solen; ni är så välkomna att antingen titta förbi eller kanske bättre att kolla om vi är hemma först...!! Adam går sista året på dagis, han blir 6 år i mars nästa år. Olle blir 3 i december. Tänk vad tiden går, snart tar de väl studenten...!

  • dillon

    Hej!

    Hemma och vabbar denna vecka med! Febriga barn, Samuel var en sväng till förskolan i måndags (hade då varit feberfri hela helgen, morr) men hade feber på em igen så det var bara att hämta honom. Isabella var på förskoleklass 3 timmar idag eftersom hon var feberfri även igår. De hade fotografering så hon ville gärna vara med. Imorgon hoppas jag bägge är ok för då tar vi en liten tur på stan och köper vinterkläder. Har ni köpt ännu eller behöver ni inte? Ge mig tips på bra overaller som inte kostar massor. Till Isabella tänkte jag köpa 2-delat tror jag....Vi behöver verkligen allt nytt. Finns väl något Samuel kan ärva men overallen som passar var så sliten så det får nog bli en reservoverall!!! Så hej då denna lön....

    Solen: Hoppas allt går bra med simskolan, det gör det säkert! Snart dags!  

    Nat: Hur är skolan, för du har börjat nu va? Vill höra...

    Lillskruttet: Hur går det med jobbet? Någon ljusning? Snart resedags....Lite avis faktiskt...

    Nähä ska väl fortsätta vara nyttig, ta tag i tvätthögen, måla en dörr och äta våra nygjorda chokladbollar under tiden (!). Samuel sover och Isabella tittar på en film. Så jag har inget att skylla på...

    Hoppas ni andra är friska och att era barn håller sig borta från höstbaciller!

    Kram

  • Natalejjis

    Hej hej!

    Här händer det grejer må ni tro! Jag hade trott att det skulle bli mycket i skolan, men detta tar priset!! Oj oj oj! Snacka om krävande. Det kommer att krävas mer än 40 timmar i veckan och MASSOR med engagemang och plugg. För att inte tala om att hemmet och barnen skall skötas med!
    Tror ni att min man förstår detta? Svar: Nej. Det verkar som att han är den ända som gör "Något vettigt"... Men men, tids nog måste han ju inse. ^hoppas^

    Jag vågar inte ens tänka på overaller Dillon. Denna veckans utgifter i samband med plugg är inte kul. 14 olika böcker. Över 3000:- kr om man köper allt nytt! Oops...
    Hoppas barnen får vara friska nu!

    Kram på er!

  • Natalejjis

    Jag glömde ju skriva att det känns toppenbra med själva utbildningen! Det känns fortfarande som självklart att det är socionom jag ska bli!

  • Masqito

    Härligt Nat att det känns så bra med utbildningen! Men det är dyrt med böcker, har ni ingen studentrabatt eller så? Hoppas att din man hjälper till mer där hemma nu då om all din tid går till skolan..det är viktigt jue..

    Overall hoppas jag slippa köpa, har en i stl 92 till Edvin från förra vintern. Hoppas att den passar..sen var det vinterskor också..Phu!

    Kram på er!

  • Tre solstrålars mamma

    Dillon: Hoppas barna bättre idag!! Jag köpte två delat till Elenora fast den dyra varianten eftersom Lovisa ärver allt. De verkar fasa bra nu vad gäller vinterkläderna så får hoppas de håller i sig. Så Lovisa har alltså overaller å annat från E, som tur är Men vinterskor måste jag köpa till båda...

    Nat: Vad roligt du gillar utb. och att du forftarande känner den rätt för dig Ja de där böckerna är alltid en dyr historia men man får ju rätt bra studiebidrag så brukar ju täcka in böcker å lite till iaf

    Här hemma är det också förkylt. E går på dagis igen sedan igår iof men är fortfarande lite hostig. Minsta och jag är hemma. Verkar gå lite upp å ner här hemma också med förkylningen. Ena dagen bättre för nästa dag bli sämre igen....


    Älskar mina små trollungar
  • LillSkruttet

    Har VAB:at hela veckan jag med....febrig, snuvig tjej med ögoninflammation. Hon var inte välkommen tillbaka förrän nästa veckan. Feberfri nu och ögonen är fina, men fortfarande mycket snorig.....

    Vad gäller vinteroveraller och kängor, vi måste också ha hela kittet nytt. Overallerna från förra vintern är i strl 80, bara att glömma...i år krävs nog 92 för att få plats med mycket kläder under. Kängor är också en nödvändighet.....tror förra årets var strl 20..... Vill inte heller lägga massor av pengar på något nytt med tanke på att det kommer slitas massor på dagis. Vet inte riktigt vart man ska titta. Tradera kanske? Nat: Skönt att utbildningen känns rätt trots en tuff start! Trist att maken inte fattat hur mycket tid som går åt när man pluggar heltid. Lägg ner ambitionerna hemma så kommer han nog snart att förstå.


    Dillon: Japp, snart resa!! Bara 4 veckor kvar!! Ska bli underbart. Har köpt väskor (som fungerar både som trunk och ryggsäck), impregnerat myggnät, bomullsreselakan (lättvikt, att ha i sovsäck ex), lättviktshanddukar (kan inte släpa stora tunga frottéhanddukar med begränsade packmöjligheter). Ska iväg och inhandla nya skor, vandringvänliga och sköna som är svala. Är såå roligt att förbereda bara. Ser verkligen fram emot resan (bortsett från all flygning....hua).
    När det gäller jobbet, har jag en del planer. Är än så länge lite hemlig och om allt går i lås kommer jag säkert ändå att behöva kombinera det med annat jobb. MEN, jag slipper pendla. Får se om jag säger upp mig efter helgen. Enda oron är min SGI......men det finns väl viktigare saker här i världen antar jag....

    Nu, lunch!!

    Kram på er!


     


    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • Darling73

    lillskruttet: jag har nog världens sämsta minne, men vart är det ni ska åka??
    och jobbet låter spännande....berätta mer sen då när du kan...

    nat: ja du, se dessa karlar!!!!!! trött kan man ju bli för mindre...nu är ju inte min karl så som din, men jag pluggar ju inte...vet inte hur hans kulle bete sig då hopaps han lugnar ner sig, hjälper dig med hem och barn och inser att du har ett heltidsjobb du med!!!!!!

    här blir det oxå till att köpa nya vinterkläder...stora killen har dock både jacka o byxa sen i vintras, behöver dock komplettera med ett par till täckbyxor...så att han har nå extra ombyte....blir ingen overall till honom i år...tror det räcker med det andra..
    lilla grabben behöver overall, men den köper jag på maxi sen..de är billiga och BRA!!!!! båda killarna hade deras i vintras, och de höll värmen bra och höll ihop trots vild lek!!
    skor köper jag på skokanonen.....samma där, billiga och bra skor!!!! har aldrig fått ett par vinterskor där som inte håller värmen!! så den affären besöks flitigt ska ni veta

    annars då...ja i morgon far vi till stockholm..min värdfamilj från florida kommer dit för en dag!!!! har inte sett dem på 11 år, så ni kan tro att jag är spänd och exalterad!!! barnen var 2 och 4 år när jag åkte hem...fasen va kul det ska bli!!!!!
    sen är det för oss nu 34 dagar kvar till malta....hoppas hoppas att vi håller oss friska och att den där influensan inte kommer hit!!!!!! lite nojjig är jag allt...

    ha en härlig helg allesammans!!!! KRAM

  • LillSkruttet

    Darling: Ingen fara med minnet, vet inte hur mycket jag pratat om det, och vem jag sagt det till heller.... Inte bättre med minnet här. Vi åker till Tanzania 1/10, och blir borta i 17 dagar. Kommer att längta ihjäl mig efter Tyra, kommer väl bli helt galen efter en vecka borta från henne. Men ser ändå fram emot resan, ska bli otroligt häftigt att komma iväg. Har aldrig varit i Afrika tidigare, så det blir roligt bara det. Sen safari på det, plus en vecka på zanzibar! Läääääängtar!!!


    Vad kul att träffa värdfamiljen från USA igen!! Hoppas träffen gick som du hoppades, det var ju igår om jag förstått det hela rätt.


    Nu måste jag ta ut maten ur ugnen, så Tyra hinner äta innan hon somnar sittandes i soffan. Där hon för övrigt spenderat senaste timman med att plöja avsnitt av "fåret Shaun" på svtplay. Hon fullkomligt älskar detta galna lilla får. Fast jag håller med om att han är rätt skoj.


    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • Darling73

    lillskruttet: wow!! tanzania!! jisses va härligt...förstår att du komemr längta ihjäl dig...17 dagar är ju endå 17 dagar... träffen igår gick så bra!!!! var så roligt att se dem igen...hade lite svårt att ta till mig att barnen blivit så stora....finns bilder på min facebook...
    fåret shaun är underbar!!!!!!! vi har 5 filmer med honom!!!!

Svar på tråden Vårmammor Västerås 2007