• dillon

Vårmammor Västerås 2007

Ny tråd igen!

Nu närmar sig hösten och mörkret men vi får tända ett ljus, mysa i soffan och leva på våra roliga sommarminnen om orken tryter...och självklart träffas för fika, vin, lek och annat skoj med och utan barn och män!!

VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Vårmammor Västerås 2007
  • Tre solstrålars mamma

Lillskruttet: Jag är inte ett dugg avis på er resa...haha (oj vad dålig jag är på å ljuga)   Njut ordentligt under resan. Dagarna går ju snabbare än man tror ändå!
    Ska bli roligt få höra hur ni haft det sedan   Vad nyfiken jag blev på jobbplanerna du har Hoppas allt blir som du vill nu!!!

Darling: Vilken grej att ni hållit kontakten med varandra under all dessa år, oaw!!  Det där med vinteroverall från maxi. Jag har helt andra preferenser, köpte en reserv förra året till E och den var totalt värdelös. Gick sönder lite överallt och det trots endast användes som reserv. Så den kan vi absolut inte ha till L i år utan det fick åka i sopen... Kanske olika material i killarnas å tjejernas...hmmm..

Idag blev min förkylning plötsligt mkt bättre igen. Andra gången jag känner mig "bra" under denna förkylningsrunda. Blir "spännande" se hur känner mig imorgon....
    mkt knasig förkylning som några dagar ont i halsen, sen en dag bra, nästa dag feber och så plötsligt en kväll extrem snuva och så plötsligt nästa kväll extrem hosta/heshet och knastrande ljud från lungorna för att sedan nästa dag bara ha lite hosta kvar....hmmm....bacilluskerna och imunförsvaret attackerar varandra eller vadå?! Måtte imunförsvaret vinna så jag snart kan börja cykla till skolan igen

Ja idag var jag simledare för första gången. Jisses vilket gäng vilda ungar. Det var tufft men det gick vägen. Många av barna var mer under vattnen än ovan. Några få var lite försiktigare. Problemet nu är bara HUR i hela friden ska vi lyckas ha alla i stora bassängen samtidigt...hehe Den här gången var vi mest i lilla bassängen för å se hur gruppen låg till. Delade på dem en gång och lät ett gäng åka rutchkana till stoa bassängen och bli lyfta till kanten. Den andra gruppen fick hoppa i rockring och dyka under. Så bytte vi. Blev dock inte så uppstyrt som vi tänkt då alla barnen slutligen hamnade hos mig vid rockringen Tufft hålla koll på alla och vet inte hur det ska gå den dagen man blir själv med allesammans.....hahahaha... 

Älskar mina små trollungar
  • Darling73

solen: nja, vi har inte direkt hållit kontakten i alla dessa år...jag hittade mamman där av en slump på facebokk faktiskt... och det var ju bra det, annars tror jag inte att vi kunnat träffats nu i lördags..

overallen på maxi....ska nog tillägga att de användes bara när det var snö och så..inte när det var i stort sett barbacke och slask...då hade vi fleecefodrade gummibyxor/termobyxor....så det är säkert därför våra höll så bra...

• Nalle1

Hej länge sedan jag var inne här men håller lite öga på gruppen allt emmellan åt.
    Med oss är det bara bra och vi har en tjej värd namnet vilda matilda, mer högt än lågt och testar nya saker jämt. Men man börjar bli van med hennes upptåg så det känns inte så krävande på samma sätt längre.

Jag tänkte lägga en hel hög med frågor till er här på nätet vi ska nämligen åka till mallorca den 2 oktober och är inte så resvan själv och nu blir det första gången med barn också. Hoppas någon av er vill dela med er lite tips så vi får en bra resa. Vi har en enrumslägenhet och frukost hela veckan samt lunch och midag 5 dagar. Är ett family hotell med långrund strand och många olika pooler i varierande storlekar och även lekpark i området. Det är sista månade som de har öppet inan det blir vinter där så värmen är som en svensk sommar.

{#lang_emotions_surprised} Vad är bra att tänka på in för själva flygningen, dricka, pyssel för att hålla henne syselsat. Vi kommer att flyga från stockholm 17,25. Vi får kvällsmat på flyget.

{#lang_emotions_surprised} Vi tänkte ta med hennes vagn (AVANTI MOVING LIGHT) som vi har här hemma och köpa en ny om vår går sönder eller försvinner då den är lätt ca 7,5 kg blir fyrkantig när man viker ihop den. Vad är bra att tänka på inför flygresan med den, brukar ni köpa påse för vagnarna? Vill ha den med då hon kan sova middag iden och även följa med oss ut på kvällen och somna i vagnen. Vagnarna som fanns att hyra på plats var bara sittvagnar som man ej kan fälla ryggstödet på.

{#lang_emotions_surprised} Packning av kläder hur mycket kan man tänkas behöva ha med sig. Tänkte ha lite blöjor med oss och köpa resten där och nattvällingen tar vi med hemifrån.

{#lang_emotions_surprised} kom gärna med andra bra tips att ha med sig under resan. Vad är lämpligt "hus apotek" 

Hoppas att allt är bra med er annars.

Maria/Nalle1

http://www.mariasmix.net/matilda/index.html

(¯`°?.¸ ♥ Matilda Maria Wiik 07-05-14 ♥ ¸.?°´¯)
  • Darling73

HEEEEJ Nalle!!!!!!! det var ett tag sen...

vagn...ja, en påse är att rekomendera då de inte är direkt kända för att vara försiktiga med sakerna som checkas in...tampar o saker kan lossna och fastna i saker...så fixa en såm, går att köpa på flygplatsen...
    fixar ni påse hemma kan ni ju alltid packa in massa blöjor där, så spar ni plats och vikt i övriga bagaget....smidigt!!! men ha en påse beredd när ni landar, i fall ni ska ha vagnen på en gång..

pyssel på planet är en mycket bra ide´...slå gärna in i paket så blir det ju extra roligt...böcker, kritor och block, leksak....

kläder...ja, mallorca är väl lite lagom varmt, men kan ju vara lite kyligare på kvällen...så någon tjockare tröja, filt till vagnen, byxor kan ju vara bra att ha...sem behöver man ju inte ha med sig massa ombyte...smutsiga kläder på stranden kan man ju ha 2 dagar i rad.. solhatt, keps och solskyddsdräkt är ju bra...

husapotek...alvedon!!!!!!!!!!!! näsdroppar och ev hostmedecin har vi alltid med oss...plåster, våtservetter...handsprit!!!!

lite tips från mig iaf.....

ha en härlig resa!!!!!

• Nalle1

Hej Darling

Ja skäms nästan så länge sedan var det.

En kanon ide att slå in pussel. Lite pill att få upp paketet också. Funderar på vagnen om man behöver den på en gång eller om man klarar sig tills man kommer till hotellet.

Kanon bra tips, behöver fylla på vårt "skötväske apotek" med handsprit och hosmedicin resten har vi alltid med oss annars.

Längtar massor tills vi ska åka nu. Tack för tipsen
    Maria

www.mariasmix.net/matilda/index.html

• Darling73

nalle: när åker ni? alltså tidpunkt på dygnet? och när landar ni?? det brukar ju finnas som bagagevagnar annars man kan sätta barnet i eller på om hon inte vill stå eller gå längre...komemr ni fram sent på kvällen kan det nog vara lite skönt att ha vagnen tills ni sitter på bussen till hotellet....

//

• Nalle1

Vi åker 17,25 från arlanda så det blir ganska så sent när vi landar, frågan är hur positiv hon kommer att vara över att bli väckt på planet är hon pigg vägrar hon sitta i vagnen nu mer men är hon trött sitter hon mer än gärna i vagnen. Får fundera lite på hur vi gör, om inte annat kan det vara skönt att köra väskorna från flygplanet i vagnen.

• dillon

Hej igen!!

Står och surfar o äter frukost! Får liksom inte tiden att räcka till för att skriva så nu tänkte jag passa på innan det blir jobba av!!

Nat: Kul att utbildningen känns bra!!!! Ja det blir en ny värkd för Jens, han har ju haft det bra när du varit hemma mer eller mindre innan och skött markservicen. Det är ju tyvärr inte alltid så lätt att hinna allt när bägge jobbar/pluggar! Men ni år väl hita en bra läsning där ni hjälps åt och/eller så får ni priorotera bort vissa saker, städa mindre eller nåt

Solen: Vad blev det för kläder/märke till E? Vi har oxå handlat vinterkläder nu, blev lite dyrare här med. Är så förbannat trött på kläder som går sönder/läcker så nu har vi testat något nytt för i år. Köpt på nätet från ett företag som heter Gneis, de har fått mycket bra omdömmen om sina kläder.

• dillon

Oj var inte klar Och jag kan inte stava heller såg jag....

Lillskruttet: Nyfiken!! Vad har du på G? Sagt upp dig? Du måste berätta mer!! Annars får du maila om du inte vill vara offentlig.....
    Och nu åker ni snart!! Gud så härligt!

Darling: Vad härligt att få träffa din familj fråb USA! Ni hade det mysigt såg jag på FB

Nalle: Trevlig resa!! Kul att se dig här igen!

När ska vi ses då tjejer? Alla har fullt upp men en liten fika någon kväll kanske? Och en after work lite längre fram vore väl bara så mysigt....

Nä nu ska bilen åka mot Uppsala...

KRAM

• Darling73

ja ni, det var ju inte igår nån skrev här inte....

kikar in och talar om att i morgon far vi till malta...ska bli sååååå härligt!!!! enda orosmomentet är att Daniel just nu klagar på halsont...vill inte äta....vi har ju legat i flera veckor med hosta, feber och så vi andra...först Joel, sen mannen och nu sist jag... så vi får väl se vad som blir av detta halsonda på honom...

ha det så bra i höstvädret!!!! jag ska njuta av sol och värme jag...

Svar på tråden Vårmammor Västerås 2007